کد خبر: ۸۵۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۱۸
سخنگوی وزارت خارجه درمورد خوانش اطلاعات جعبه سیاه هئاپیمای اوکراینی تاکید کرد: فرانسه تکنولوژی خوانش را در اختیار دارد و این کار با حضور کشورهای ذینفع صورت می‌گیرد و فکر نمی‌کنم فرانسه دست به کاری بزنند و اطلاعات خوانده شده را از طرق غیررسمی منتشر کنند. قوانین و سازوکار خاص خود را دارد و آنها موظف هستند اطلاعات را استخراج و در اختیار کشورهای ذینفع قرار دهند.

فکر نمی‌کنم فرانسه اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را از راه های غیررسمی منتشر کند / آنها موظفند اطلاعات را در اختیار کشورهای ذینفع قرار دهند / تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را بعید می‌دانیمنشست خبری سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه با خبرنگاران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، مهمترین اظهارات موسوی در این نشست به شرح زیر است:

تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را بعید می‌دانیم

می‌دانستیم آمریکا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. فشارهای زیادی را به کشورها در سطح شورای امنیت و سطوح منطقه‌ای آوردند.
این مسئله برای ایران غیرقابل قبول است و تحت فشار، ایران را از این حق قانونی محروم می‌کنند و با واکنش و حساسیت ایران مواجه خواهد بود.
رسیدن به این هدف آمریکا را قدری بعید می‌دانیم و احتمال نمی‌دهیم کشورها تن به خواسته قلدرمابانه آمریکا بدهند.
امیدواریم فشارهای آمریکا متوقف شود. کار عبث و بیهوده‌ای انجام می‌دهند.
ایران تلاش‌های خود را انجام خواهد داد که به حق قانونی و طبیعی خود دست یاببیم.
آمریکایی‌ها از انواع و اقسام رایزنی‌ها را امتحان می‌کنند؛ از راهزنی دریایی به هوایی رسیدند و اقدام خطرناکی که علیه هواپیمای مسافربری ایران در فضای سوریه و لبنان انجام دادند بسیار خطرناک بود.
یک اقدام و تهدید تروریستی بود که خلاف همه موازین و قوانین حقوقی و بین‌المللی است و ایران اقدامات لازم را برای پشیمان کردن آمریکایی‌ها انجام خواهد داد.

اظهارات خلیل‌زاد درباره آمادگی برای گفت‌وگوی واشنگتن - تهران درباره افغانستان
هیچگونه صداقتی در گفتار و کردار آمریکایی‌ها درباره منطقه به ویژه همکاری درباره افغانستان وجود ندارد.
ایران، آمریکایی‌ها را در اظهاراتشان صادق نمی‌داند و باعث بروز ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و به خصوص افغانستان می‌داند.
آنچه برای ایران مهم است گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است که باید با رهبریت و حاکمیت افغانستان صورت بگیرد و ما هرگونه دخالت خارجی را مردود می‌دانیم.
ایران ظرفیت‌هایی دارد که از آنها برای برقراری صلح و ثبات و آرامش در افغانستان استفاده می‌کند.
آمریکایی‌ها بعد از شکست‌ها در منطقه و افغانستان به گفت‌وگو با برخی گروه‌ها رو آوردند که بیشتر برای نجات خودشان است تا خیرخواهی و دنبال صلح بودن برای ملت و دولت افغانستان.

جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی
فرانسه تکنولوژی خوانش را در اختیار دارد و این کار با حضور کشورهای ذینفع صورت می‌گیرد و فکر نمی‌کنم فرانسه دست به کاری بزنند و اطلاعات خوانده شده را از طرق غیررسمی منتشر کنند.
قوانین و سازوکار خاص خود را دارد و آنها موظف هستند اطلاعات را استخراج و در اختیار کشورهای ذینفع قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: