کد خبر: ۸۵۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
تعداد بازدید: ۲۴۵
بر اساس مصوبه دولت که با امضای معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد، شرکت‌های دولتی موظفند، حداقل به میزان ۲۵ درصد از سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه کنند.

الزام شرکت‌های دولتی به عرضه ۲۵ درصد سهام خود در بورس + سندبر اساس مصوبه دولت که با امضای معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد، شرکت‌های دولتی موظفند، حداقل به میزان ۲۵ درصد از سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس،‌ با توجه به اقبال عمومی مردم به سرمایه‌گذاری در بورس و اوراق بهادار تهران و سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به سمت بازار سرمایه، هیأت وزیران مصوبه‌ای در مورد الزام شرکتهای دولتی به عرضه 25 درصد سهام خود گذرانده که این مصوبه در تاریخ 29 تیر 99 با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

بر اساس بند 1 این مصوبه دولت، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند همکاری لازم را با وزارت امور اقتصادی و دارایی در افزایش سهام شناور آزاد حداقل به میزان 25 درصد سهام شرکت‌های تابعه اعم از شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابع نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی مطابق امور سازمان بورس اوراق بهادار در بازار سرمایه اقدام نمایند.

در تبصره این مصوبه آمده است:‌ عرضه سهام شناور حداقل به میزانی است که صندلی مدیریتی موجود در شرکت‌ها حفظ شود. همچنین در بند 2 مصوبه دولت آمده است خرید سهام عرضه شده توسط هر یک از دستگاه‌های موضوع بند یک این تصویب‌نامه توسط سایر دستگاه‌های موضوع بند مذکور ممنوع است و در صورت انجام چنین معامله‌ای سازمان بورس اوراق بهادار می‌تواند نسبت به ابطال آن اقدام نماید.

الزام شرکت‌های دولتی به عرضه ۲۵ درصد سهام خود در بورس + سند

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: