کد خبر: ۸۵۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
تعداد بازدید: ۳۳۳
بازی برابر فولاد چغر و سختکوش شاید دشوارترین بازی پرسپولیس در چند هفته مانده به پایان لیگ بود.

جنگ هافبک‌ها به سود پرسپولیسبه گزارش خبرداغ ، بازی برابر فولاد چغر و سختکوش شاید دشوارترین بازی پرسپولیس در چند هفته مانده به پایان لیگ بود. تیمی که با جواد نکونام از فوتبال احساسی و هیجانی سنتی فاصله گرفته و بدل به تیمی مدرن، مقتصد و حسابگر شده. نکو در فولاد همان روحیاتی را نهادینه کرده که در دوران بازیگری‌اش از او شاهد بودیم؛ یک هافبک حسابگر، باهوش و فرصت طلب. فولاد نکونام با این مشخصات در فصل جاری بدل به مدعی خاموشی شده که حالا سودای سهمیه دارد. بعد از ۵ برد متوالی و رسیدن به منطقه سبز جدول جایی که تیم‌ها در تب و تاب سهمیه هستند، یعنی فولاد نکونام به راحتی باج نمی‌دهد و برای شکست دادن آن پرسپولیس باید انرژی بیشتری از همیشه خرج می‌کرد.

 

یحیی گل محمدی برای تقابل با این حریف چغر و سختکوش همان ترکیب آشنای همیشگی را در زمین ارنج کرده بود. او با ۴-۴-۲ کلاسیک که بدل به ملکه ذهن سرخ‌ها شده به مصاف حریف رفت اما ترجیح داد تا در کمربند میانی‌اش ۴ هافبک درگیر و دونده به زمین بفرستد. او در کنار زوج آشنای کامیابی‌نیا - نوراللهی از سیامک نعمتی و بشار رسن در کناره‌ها استفاده کرد؛ دو هافبک پابه توپ و رونده‌ای که با توجه به سبک و استیل بازی و تمایل به بازی با توپ می‌توانستند کمربند خط هافبک پرسپولیس را محکم کنند. با این استراتژی وحید امیری تکنیکی و سرعتی روی نیمکت نشست تا خط هافبک پرسپولیس با ۴ بازیکن نسبتاً فیزیکی و البته پا به توپ بتواند فولاد را کنترل کند.

 

استراتژی یحیی اما کارآمد بود. بعد از یک بازی آرام و متعادل در نیمه نخست، ورق برگشت. پرسپولیس اگرچه در نیمه اول بیشتر تحت تأثیر فولاد و هافبک‌های جنگنده و فیزیکی‌اش قرار داشت اما در نیمه دوم بیشتر توپ را به کانال‌های کناری برد تا جنگ را از میانه میدان به جایی ببرد که در آن تخصص داشت. جایی که بشار رسن و سیامک نعمتی حاصر بودند تا با قدرت حمل توپ و بازی فانتزی طراح حملات پرسپولیس باشند.

 

در حقیقت یحیی بعد از نیمه نخست و بازی درگیرانه و برتری‌جویانه میهمان با یک تغییر کوچک بازی را به کناره‌ها برد تا برتری تیمش را به حریف دیکته کند. تاکتیکی ساده اما به شدت موثر، آنچه ورق بازی را برگرداند. برتری پرسپولیس در کناره‌ها با هنرنمایی نعمتی و رسن پرسپولیس را بدل به تیم برتر زمین کرد و پرسپولیس با همین استراتژی سرانجام گل برتری را به ثمر رساند. گلی که البته با حرکت از کانال کناری و توسط یکی از مهره‌های مؤثر آن به دست آمد. پرسپولیس با این تاکتیک ساده و البته بازی مؤثر هافبک‌هایش یک برد سه امتیازی دیگر را کسب کرد تا سایه سرخ روی جام بیفتد.

جام نیوز
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: