کد خبر: ۸۵۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۲۸۲
یکی از رهبران ائتلاف فتح مدعی شد؛
یکی از رهبران ائتلاف فتح مدعی شد که هدف وزیر خارجه ایران از سفر به عراق و دیدار با مقام‌های این کشور ارسال پیام به کشورهای حوزه خلیج (فارس) به ویژه عربستان سعودی است.

هدف سفر ظریف به بغداد، ارسال پیام ایران به عربستان بوده استبه گزارش خبرداغ به نقل از شفق‌نیوز، «غضنفر البطیخ»، یک از رهبران ائتلاف فتح که ریاست آن را «هادی العامری»، رئیس سازمان بدر به عهده دارد، اهداف سفر «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران به عراق و دیدار با برخی مقام‌های این کشور را اعلام کرد.

البطیخ گفت: هدف ظریف از سفر به بغداد تاکید بر روابط ایران و عراق و تقویت آنها و رفع تردیدها درباره دور شدن عراق از محور ایران پس از نخست وزیری «مصطفی الکاظمی» است.

وی مدعی شد: دیدار ظریف از عراق همچنین با هدف ارسال پیام به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی است، مبنی بر اینکه تهران آماده ایجاد تفاهم‌­هایی با وساطت عراق است. دیدار ظریف خالی از این موضوع نیست. عراق امکان بسیار جدی برای ایفای این نقش را دارد و به نفع این کشور نیست که در محوری علیه محور دیگر باشد.

این رهبر ائتلاف فتح در ادامه افزود: دیدار ظریف از بغداد همچنین به منظور پیگیری موضوع ترور «شهید قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس نیز بوده است.

وزیر خارجه ایران صبح امروز -یکشنبه- در راس هیئتی سیاسی وارد بغداد شد تا با مقام‌های بلند پایه عراقی گفت‌وگو کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: