کد خبر: ۸۵۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
تعداد بازدید: ۱۸۵
سخنگوی شورای نگهبان گفت: حدود ۳ هزار و ۳۴۶ مصوبه از مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف دریافت کرده‌ایم اما ۴ هزار‌ و ۸۰۰ بار از سوی شورا اعلام نظر شده است

هنوز از مجلس یازدهم مصوبه‌ای دریافت نکردیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آماری از فعالیت‌های چهل ساله شورای نگهبان ارائه کرد و اظهار کرد: هنوز از مجلس یازدهم مصوبه‌ای دریافت نکردیم و همه مصوبات امروز مربوط به مجلس دهم است. حدود ۳ هزار و ۳۴۶ مصوبه از مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف دریافت کرده‌ایم اما ۴ هزار‌ و ۸۰۰ بار از سوی شورا اعلام نظر شده است؛ ۲هزار و ۲۱۴ لایحه بوده و ۱۱۳۲ طرح بوده تقریبا ۰/۱ مورد مغایرت شرع و قانون قرار گرفته است.

وی افزود: در خصوص اساسنامه‌های هیأت وزیران نیز از سال ۶۹ تاکنون ۵۰۲ اساسنامه ارسال شده ۴۵۸ اساسنامه مورد تایید قرار گرفته است.

کدخدایی اضافه کرد: نامه‌های دیوان عدالت اداری نیز تعدادشان ۱۰۸۱ نامه بوده که ۷۰۳ نامه خلاف موزاین شرع و قانون شناخته نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره محکوم کردن کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند، گفت: طبیعتاً دوستان در وزارت امور خارجه باید پاسخ این سوال را بدهند و اگرچه خیلی حداقلی و دیر بود اما گزارشگر کمیسیون حقوق بشر ترور شهید سرافراز ما را نقض قوانین بین‌الملل دانست، این از این جهت که یک اقدام خلاف حقوق بین‌الملل توسط آمریکا صورت گرفته قابل توجه است اما دوستان ما در وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع هستند.

کدخدایی در خصوص فوت دو نماینده و رد اعتبارنامه و مدارک تحصیلی دو نماینده دیگر و راهکار شورای نگهبان در این خصوص، گفت: ما دو مرحله انتخابات بعد از انتخابات سراسری داریم که به آن مرحله دوم گفته می‌شود که دو هفته پس از انتخابات سراسری برگزار می‌شود اما این بار به دلیل شرایط کرونایی در شهریور قرار است برگزار شود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای کسانی که فوت می‌کنند، انتخابات میان دوره‌ای باید برگزار شود، انتخابات میان دوره‌ای قبلاً مستقلا‌ً برگزار می‌شد اما سال‌هاست به موجب قانون با اولین انتخابات سراسری برگزار می‌شود بر همین اساس باید با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: