کد خبر: ۸۵۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۲۵۵
به مدت یک هفته در شهرستان های قرمز؛
استاندار هرمزگان گفت: محدودیت‌های شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان به مدت یک هفته دیگر تمدید شد. وی اظهار کرد: بر اساس محدودیت‌های ابلاغی در هفته پیش رو، فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها ممنوع و تعطیل است.

محدودیت های مقابله با کرونا در هرمزگان تمدید شدبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، استاندار هرمزگان گفت: محدودیت‌های شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

فریدون همتی صبح امروز (۲۱ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: این محدودیت‌ها از روز شنبه ۲۱ تیر در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان، به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

وی اظهار کرد: بر اساس محدودیت‌های ابلاغی در هفته پیش رو، فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها ممنوع و تعطیل است.

همتی با بیان اینکه حضور کارکنان و ارباب‌رجوع بدون ماسک به ادارات اکیداً ممنوع است، تصریح کرد: در این مدت فعالیت سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ‌موزه‌ها و شهربازی‌ها نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه دیگر محدودیت‌ها شامل تعطیلی تالارهای پذیرائی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه‌ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها است، اضافه کرد: فعالیت مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز ممنوع است.

عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان ادامه داد: همچنان مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است و نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان نیز همچنان اعمال می‌شوند که بر این اساس در همه محیط‌های کار مشاغل مختلف از جمله ادارات، بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، فعالیت‌های عمرانی و اصناف مختلف استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است و در این راستا نظارت‌های گسترده در استان انجام و با متخلفین برخورد خواهد شد.

همتی عنوان کرد: ناظرین و بازرسان به‌صورت گسترده در سطح استان فعال هستند و با هر بنگاه، صنف و مجموعه‌ای که پروتکل‌ها را رعایت نکند، برخورد قانونی همچون پلمپ آن واحد صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا، رفت‌وآمد و تردد به‌تمامی روستاهای استان هرمزگان کماکان با محدودیت جدی مواجه است و از هرگونه سفر غیرضروری به روستاها جلوگیری می‌شود و تنها برای انجام پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های مختلف شغلی، افراد مربوطه می‌توانند با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی در روستاها حضور یافته و به فعالیت بپردازند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در همه ادارات استان هرمزگان، مدیران ضمن موافقت با مرخصی برای کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، افراد با سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار، شرایط فعالیت این افراد به‌صورت دورکاری را فراهم کنند، افزود: ارائه خدمات به ارباب‌رجوع نیز بیشتر از طریق میز خدمت الکترونیکی انجام شود و مردم نیز از این شیوه غیر حضوری برای انجام امور اداری خود استفاده کنند تا شاهد خلوت بودن، ادارات باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازاریان و افراد مسئول مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید و پاساژها در هرمزگان، باید نظارت دقیقی داشته باشند تا فردی بدون ماسک وارد این مجموعه‌ها نشود و همه در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه م تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به‌ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آن‌ها را جریمه کند.

همتی با بیان اینکه برگزاری هر نوع تجمع و مراسم عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان با توجه به شیوع بیماری کرونا، همچنان ممنوع است، اظهار کرد: نیروی انتظامی باید تذکرهای لازم را در این خصوص مطرح و با نظارت جدی از برگزاری این مراسمات و تجمعات جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز در صورت مشاهده این مراسمات به مراجع مربوطه اطلاع دهند و در روستاها دهیاران باید در این زمینه نظارت‌های گسترده داشته باشد و فرمانداران و بخشداران نیز به‌طورجدی در این خصوص ممنوعیت را اعمال کنند، اضافه کرد: این محدودیت‌ها برای تمامی استان‌ها و شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا به‌صورت یکسان تصویب و ابلاغ‌شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: