کد خبر: ۸۵۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
تعداد بازدید: ۵۲۰
عضو کمیته کشوری کرونا گفت: خبر شیوع بیماری طاعون خیارکی در کشور صحت ندارد و این بیماری تنها در کشور مغولستان مشاهده شده است. او ادامه داد: بیماری طاعون خیارکی یک بیماری عفونی است که در طبیعت به موش و سگ سانان منتقل می شود و از این طریق این بیماری احتمالا به انسان انتقال داده می شود که این مسئله سبب انتشار و سرایت این عارضه در بین مردم خواهد شد.

بیماری طاعون خیارکی وارد ایران نشده / این بیماری تنها در کشور مغولستان مشاهده شدهبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، عضو کمیته کشوری کرونا گفت: خبر شیوع بیماری طاعون خیارکی در کشور صحت ندارد و این بیماری تنها در کشور مغولستان مشاهده شده است.

مینو محرز عضو کمیته کشوری کرونا و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع بیماری طاعون خیارکی اظهار کرد: در حال حاضر شیوع بیماری طاعون خیارکی در کشور مغولستان گزارش شده است و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شیوع آن در کشور را تکذیب می کنم.

او ادامه داد: بیماری طاعون خیارکی یک بیماری عفونی است که در طبیعت به موش و سگ سانان منتقل می شود و از این طریق این بیماری احتمالا به انسان انتقال داده می شود که این مسئله سبب انتشار و سرایت این عارضه در بین مردم خواهد شد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه بیماری طاعون خیارکی علائم متفاوتی دارد، تاکید کرد: بیماری طاعون خیارکی دارای علائم ریوی شدید و در برخی موارد به صورت توده های چرکی در کشاله های ران و دیگر جاهای بدن ایجاد می شود که برخی از انواع این بیماری خطرناک و حتی کشنده است.

طاعون خیارکی در ایران و کشورهای اطراف مشاهده نشده است

محرز با اشاره به اینکه بیماری طاعون خیارکی در ایران و حتی کشورهای اطراف دیده نشده است، تاکید کرد: در حال حاضر تیم های قوی جهت کنترل بیماری طاعون خیارکی تشکیل شده است و این موضوع به طور جدی در سراسر کشور رصد می‌شود.

عضو کمیته کشوری کرونا افزود: بیماری طاعون خیارکی دارای آنتی بیوتیک است اما به طور کلی برخی از انواع آن می تواند خطرناک و شدید باشد.

بیشتر بخوانید: 

مینو محرز، متخصص عفونی: بیماری‌زایی کووید۱۹ شدیدتر از آنفلوآنزاست/ همچنان در خانه بمانید

دگزامتازون برای درمان بیماران کرونایی موثر است

محرز با اشاره به اینکه داروی دگزامتازون موثر برای بیماران کرونایی است، یاد آوری کرد: داروی دگزامتازون جزو دسته کورتون ها بوده و اصلا بر خلاف لاخبار منتشره در فضای مجازی کشنده نیست.

عضو کمیته کشوری کرونا اضافه کرد: داروی دگزامتازون ۱۰۰ درصد برای بیماران کرونایی موثر نیست، اما استفاده از این دارو و کورتون ها در برخی از موارد برای بیماران بدحال اثربخش و موثر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: