کد خبر: ۸۵۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
تعداد بازدید: ۱۸۹
یک نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار شفافیت در قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین شد و گفت: مجلس به هر کاری می‌پردازد، غیر از معیشت مردم.

صباغیان: مجلس به هر کاری می‌پردازد، غیر از معیشت مردمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۷۷ قانون اساسی گفت: مطابق این اصل قراردادها، عهدنامه‌ها و موافقت‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد، این در حالی است که شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی می گذرانیم و باید همراهی و همدلی داشته باشیم، اما با این وجود باید بُعد نظارتی مجلس افزایش پیدا کند.

نماینده مهریز با بیان اینکه ایران در حال انعقاد قرارداد ۲۵ ساله به چین است، ادامه داد: آقای ظریف نیز این خبر را تکذیب نکرد، اما ما تجربه تلخ برجام را داریم، لذا نظارت را نباید فراموش کرد، چراکه احساس می‌شود دولت می‌خواهد با این قرارداد، شکست تلخ برجام را جبران کند، اما نظارت مجلس نباید فراموش شود. در واقع نباید اجازه داد آشی را که آقای ظریف و دولت می پزند، ما در ۲۰ دقیقه همچون برجام سربکشیم.

وی ادامه داد: هیات رئیسه مجلس و کمیسیون امنیت به مسئله قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین شد ورود و رصد کند این موضوع ضروری است، تا چند سال دیگر نگوییم در این قرارداد نیز مانند برجام به ملت ظلم شد و نباید اجازه داد برجام دیگری به ما تحمیل شود.

صباغیان با بیان اینکه معیشت مردم باید در سرلوحه اقدامات مجلس قرار گیرد، گفت: متاسفانه مجلس به هر کاری می پردازد، غیر از معیشت مردم و معیشت موضوع فراموش شده آن است.

براساس این گزارش امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: باید در رابطه با قرارداد جدید ایران و چین که در حال مذاکره است بگویم که یک پای کار ارتباط جدید ما با چین، رئیس وقت مجلس دهم بود که به نمایندگی از نظام موضوع را پیگیری می‌کرد. در ادامه موضوع سرمایه‌گذاری مشترک و برخی اقدامات مطرح شده است. البته هنوز هم به جمع‌بندی و پیش‌نویس قرارداد نرسیده است که در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مراکز عالی در نظام موضوع را رصد می‌کنند، ادامه داد: هر زمان که این قرارداد به نقطه قابل توجهی رسید، حتما در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. دوستان ما هم در کمیسیون‌های اقتصادی و امنیت در جلسات مشترک در جریان موضوعات مرتبط با این تفاهم نامه قرار گرفته‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: همچنین درخصوص معیشت مردم و توجه مجلس به این مهم که در تذکر شما مورد توجه قرار گرفته است، باید بگویم کمیسیون‌های اقتصادی به شدت در این زمینه فعال شده‌اند و جلسات متعدد با وزرا برگزار شده است و ضمن انجام بازدیدهایی در حال تنظیم گزارش‌های خود برای ارائه در صحن علنی هستند. مجلس تصمیم جدی برای حضور در موضوع معیشت و اقتصاد مردم دارد، رئیس مجلس با روسای کمیسیون‌های اقتصادی و فرهیختگان اقتصادی جلساتی برگزار کرده است و بعضاً روسای کمیسیون‌ها و ریاست مجلس موضوعات را در حوزه‌های ارزی و نهاده‌های اولیه تولید پیگیری می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: