کد خبر: ۸۵۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۱۷۵
تعدادی از نمایندگان درباره تسهیلات مسکنی که دریافت کردند، توضیحاتی ارائه دادند.

غضنفرآبادی: با ۲۰۰ میلیون تومان نمی‌توان در یک محله متوسط خانه ۱۰۰ متری اجاره کرد/ قاضی‌زاده: نمایندگان با این تسهیلات اطراف مجلس هم خانه پیدا نکردندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به دریافت تسهیلات مسکن نمایندگان که در جامعه واکنش‌های فراوانی به همراه داشت گفت:اخیرا در فضای مجازی از صحبت های یکی از همکاران ما برداشت بدی شده و مجلس را مورد تاخت و تاز قرار داده است. به عده ای از همکاران ۲۰۰ میلیون تومان حق مسکن پرداخت شده است و عده ای فکر می کنند هر ماه این مبلغ پرداخت می شود.

وی با بیان این‌که در صورتی که ۲۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و برای مدت ۴ سال به منظور رهن یا اجاره خانه به نمایندگان داده شده استف عنوان کرد: امروز برای اجاره ۱۰۰ متر خانه در محله های متوسط تهران بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیاز است لازم است هیات رئیسه در این خصوص شفاف سازی کند تا جای سوالی در ذهن مردم باقی نماند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به غضنفرآبادی بگفت: مطلب شما بسیار درست است تعداد زیادی از همکاران ما نماینده شهرستان ها هستند و به مدت چهار سال قرار است در تهران ساکن شوند قبلا ودیعه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه به نماینده ها برای رهن یا اجاره خانه داده می شد اما امروز این مبلغ کاهش یافته و در این دوره ۲۰۰ میلیون تومان به بعضی از همکاران داده شده است که حتی خیلی از همکاران نتوانستند با این مبلغ خانه ای در اطراف مجلس که جزء مناطق متوسط تهران است پیدا کنند.

نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مبلغ به صورت ودیعه و قرض الحسنه به تعدادی از نمایندگان داده شده و آنها آن را باز می گردانند، عده ای خواسته یا ناخواسته از باب دوستی یا دشمنی در جهت تخریب افکار عمومی نسبت به مجلس عمل می کنند از رسانه ها تقاضا داریم که انصاف داشته باشند.

وی افزود: مبلغ دیگر در اختیار همکاران بابت هزینه دفاتر پرداخت می شود هر نماینده می تواند دو یا سه نفر را به عنوان کارمند در دفاتر شهرستان خود استخدام کند چرا که زمانی که نمایندگان در تهران هستند دفاتر آنها در شهرستان فعال است و باید به کارمندان خود حقوق بپردازد و اجاره دفاتر را بدهد. به حساب دفاتر نمایندگان ماهانه مبلغی واریز می شود اما عده ای این مبالغ را جزء حقوق نمایندگان می پندارند که اشتباه است در ابتدای هر دوره مجلس شاهد این مسائل هستیم.بر اساس قانون، پست سازمانی نمایندگان معادل وزرا است اما کمتر از مدیر کل ها حقوق می گیرند و چه بسا نمایندگانی که زمانی که پستی را از سازمانی که در آن کار می کنند به مجلس انتقال می دهند حقوق آنها کمتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: