کد خبر: ۸۵۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
تعداد بازدید: ۵۲۰
سازمان ‌لیگ خواسته یا ناخواسته دو باشگاه استقلال و فولاد را در موقعیتی قرار داد که تصور کنند متهم به دروغگویی شده‌اند.

حمله نکونام و مجیدی به سازمان لیگبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه جام جم: سازمان ‌لیگ خواسته یا ناخواسته دو باشگاه استقلال و فولاد را در موقعیتی قرار داد که تصور کنند متهم به دروغگویی شده‌اند. قبل از بازی فولاد با نساجی و استقلال با پارس‌جنوبی‌جم، جواب آزمایش کرونای اعضای دو تیم به دست‌شان رسید. بر این اساس فولادی‌ها 16 نمونه مبتلا به کرونا داشتند و استقلال 13 مورد. هر دو باشگاه اعلام کردند بازی‌های خود را به دلیل شرایط ویژ‌ه‌شان برگزار نمی‌کنند. در این بین سازمان لیگ با سیاست یک بام و دو هوا رفتار کرد. آنها حتی تا لحظه آخر هم اعلام نکردند بازی فولاد و استقلال لغو است. تنها 5-4 ساعت قبل از برگزاری بازی این دو تیم وقتی خبرنگار جام‌جم از سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سوال کرد آیا دو مسابقه لغو است؟ او پاسخ داد: «هنوز چیزی مشخص نیست!»

حمله تند مجیدی به سازمان‌لیگ

پس از این اتفاقات سازمان‌لیگ سریعا دست به کار شد. آنها اعلام کردند باید جواب نمونه‌گیری دو باشگاه استقلال و فولاد راستی‌آزمایی شود. منظور روشن و واضح آنها این بود در صورتی که نمونه‌های مثبت زیر 10‌نفر باشد، بازی دو‌تیم سه بر صفر خواهد شد. استقلالی‌ها که در رسانه‌ها پررنگتر هستند، سریعا واکنش نشان دادند. سعید رمضانی و احمد سعادتمند، سرپرست و مدیرعامل این باشگاه حرف‌هایی زدند ولی مصاحبه اصلی را فرهاد مجیدی کرد و با حمله به سازمان‌لیگ گفت: «متاسفانه فضای فوتبال ایران از بس به دروغ و فریب‌کاری آلوده شده است که رفتار صادقانه را از هیچ طرفی باور نمی‌کنند. کار مربی دروغگویی نیست، بلکه کاری مهم‌تر از فوتبال دارد؛ آموزش‌راستگویی و صداقت‌حرفه‌ای.»

او از این گفت که نتیجه آزمایش‌ها نشان داد یک فاجعه در استقلال اتفاق افتاده اما مسؤولان سازمان‌لیگ نمی‌خواهند این فاجعه را به رسمیت بشناسند. فرهاد اضافه کرد: «متاسفانه کرونا در سفر به اهواز به اردوی استقلال اضافه شده.» مجیدی همچنین با لحنی انتقادی ادامه داد: «این هم عجیب است که چطور نتایج منفی آزمایش‌های بازیکنان استقلال تا قبل از دیروز را قبول دارند اما وقتی نتایج مثبت می‌شود، می‌گویند به آزمایشگاه اعتمادی نیست؟! یعنی آیا به نتایج منفی شک نداشتید که شاید حداقل آزمایش یک بازیکن اشتباه باشد و تیم مقابل را هم مبتلا کند؟» فرهاد از این گفت که حتی مدرک معتبر از بیمارستان مسیح دانشوری به مسؤولان سازمان‌لیگ ارائه داده‌اند ولی در عین‌حال چنین جمله‌ای به زبان آورد: «...اما می‌خواهند با فضاسازی رسانه‌ای حقیقت را قربانی کنند.» او در پایان دکتر حریرچی، معاون وزیر بهداشت را هم نشانه رفت: «شما چطور می‌توانید به عنوان مسؤول بهداشت این مملکت نسبت به جان ورزشکاران بی‌تفاوت باشید و سکوت کنید؟! ایشان گفتند که لیگ برتر پروتکل دارد. یعنی همین کافی است؟ آیا رسالت یک پزشک و یک مسؤول همین است؟»

نکونام هم سکوتش را شکست

بعد از مجیدی اما نوبت به جواد نکونام می‌رسد. سرمربی فولاد هم از این‌که تیمش در مظان اتهام قرار گرفته کاملا ناراحت است و با گلایه می‌گوید: «فقط می‌توانم بگویم این رفتارها در شان فوتبال ما نیست. از روز اول گفتیم یک آزمایشگاه معرفی کنید تا ما آزمایش‌های خود را آنجا بدهیم. این کار را نکردند و متاسفانه حالا فضایی به وجود آورده‌اند که تنها التهاب و تنش را زیاد می‌کند. ما هم در مرکزی معتبر آزمایش داده‌ایم. همه چیز مستند است. سازمان لیگ می‌تواند خودش با این مرکز مکاتبه کند. یک بار هم آزمایش ندادیم. دو بار آزمایش دادیم و این اصلا رفتار جالبی نیست که بخواهند ما را به چیزی متهم کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: