کد خبر: ۸۵۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید: ۲۱۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا و بدعهدی‌اش در خروج از برجام و همچنین ناکامی و بدقولی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان درقبال ایران بر همگان روشن شده که انتظار رفع مشکلات اقتصادی مردم و رفع تحریم‌ها از طریق تعامل با غرب انتظار بیهوده‌ای است.

برخی در داخل به گونه‌ای از مذاکره حرف می‌زنند گویی در فرودگاه بغداد اتفاقی نیفتادبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، ابوالفضل عمویی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ تیر) مجلس شورای اسلامی، پس از قرائت گزارش وزیر امور خارجه، گفت: سیاست خارجی هر کشوری در مسیر پیگیری اهدافش تا حدود زیادی تابع شرایط بین‌المللی و داخلی است و امروز به نظر می‌رسد با تشدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ما به توازن بخشی جدید در اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیاز داریم و نمی‌توانیم با ادامه روند سابق انتظار کسب منافع ملی را داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا و بدعهدی‌اش در خروج از برجام و همچنین ناکامی و بدقولی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان در قبال ایران بر همگان روشن شده که انتظار رفع مشکلات اقتصادی مردم و رفع تحریم‌ها از طریق تعامل با غرب انتظار بیهوده‌ای است.

وی ادامه داد: بدتر اینکه اروپایی‌ها هر بار با صبر و نرمش ما روبه‌رو می‌شوند زیاده‌خواه‌تر شدند و افزون‌طلبی می‌کنند که صدور قطعنامه شورای حکام نمونه آخر این افزون‌طلبی‌ها است و در مقابل هرگاه اقتدار و ایستادگی ملت ما را دیدند، وادار به عقب‌نشینی شدند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: آمریکا در سال‌های اخیر در مسیر دشمنی با ملت ما بی‌محابا حرکت کرده و نه فقط از تعهداتش در برجام خارج شده که به گفته خودشان سنگین‌ترین نظام تحریمی ممکن را برای یک کشور در مورد ملت ما به عنوان یک حرکت تروریستی اقتصادی رقم زدند و فراتر از آن با دستور ترامپ به ترور سردار رشید حاج قاسم سلیمانی کسی که به روایت دانشگاه مریلند آمریکا محبوب‌ترین شخصیت ایرانی بود از خطوط قرمز دولت ایران عبور کردند.

وی افزود: اما متاسفانه هنوز کسانی در داخل فکر می‌کنند باب گفت‌وگو با مسئولان آمریکا باز است و اگر تحریم‌ها را بازگردانند آماده مذاکره مجدد هستیم و این به معنای عدم درک واقعیت‌های سیاسی است. گویی در فرودگاه بغداد اتفاقی نیفتاده و آن تشییع جنازه میلیونی را به فراموشی سپردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از وزارت خارجه این است که موضوع ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک واقعیت تعیین‌کننده در تعیین سیاست‌ها در نظر بگیرد و انتظار داریم وزیر همانطور که نقض تعهدات آمریکا و اروپا را محور تلاش‌های خود قرار می‌دهد پیگیر راهبرد اخراج آمریکا از منطقه به عنوان پاسخی به شهادت حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگوهای دیپلماتیک خود باشد زیرا تصویر دست‌های خون‌آلود حاج قاسم تصویری نیست که به این زودی از اذهان ما پاک شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: