کد خبر: ۸۵۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۲۵۴
براثر بارش شدید باران، سیلاب و رانش زمین روز شنبه در غرب ژاپن، ۱۳ نفر مفقود شدند و مقامات محلی اعلام کردند که ۷۵ هزار تن از شهروندان منطقه منازل خود را تخلیه کنند.

هشدار به ۷۵ هزار خانوار ژاپنی: خانه را ترک کنیدبه گزارش خبرداغ ، آژانس هواشناسی ژاپن بالاترین سطح وضعیت اضطراری را در مورد هشدار‌های باران شدید در شهر "کواماموتو" و "کاگوشیما" در جزیره کیوشو صادر کرد.

 

تصاویر و گزارش هایاولیه نشانگر طغیان رودخانه و ویران شدن چندین پل ارتباطی است.

شبکه تلویزیونی ان چ. کی ژاپن گزارش می‌دهد که پس از وقوع رانش زمین سه نفر در شهر کواماموتو مفقود شدند و تیم نجات و امداد جستجو را آغاز کردند.

"توشیاکی میوزوکامی" یکی از مقامات کواماموتو در این مورد گفت: ما پس از ثبت باران شدید، دستور تخلیه صادر کرده‌ایم.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما بشدت از مردم می‌خواهیم که برای حفظ جانشان به هشدار‌ها توجه کنند و باران شدید ادامه خواهد یافت.

ژاپن در حال حاضر در فصل بارانی خود قرار دارد که اغلب باعث ایجاد سیل و رانش زمین می‌شود و مقامات محلی را وادار می‌کند دستور تخلیه را صادر کنند.

هنوز گزارشی از خسارت‌های احتمالی مالی و جانی منتشر نشده است.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: