کد خبر: ۸۵۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
تعداد بازدید: ۲۲۴
نماینده چین در سازمان ملل متحد:
نماینده چین در سازمان ملل متحد تاکید کرد که کشورش با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران مخالف است.

پکن با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران مخالف استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نماینده چین در سازمان ملل متحد اعلام کرد که برجام توافق‌نامه‌ای مهم و لازم‌الاجرا است. چین بارها اعلام کرده که ایران به توافق مذکور پابرجا بوده است. حفظ این توافق برای چندجانبه‌گرایی و قوانین بین‌المللی ضروری است.

وی افزود که اقدام‌های آمریکا همچنان ناقض برجام و قطعنامه‌های شورای امنیت به حساب می‌آید. آمریکا بارها خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شده است که این نیز خود در تضاد با برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قرار دارد.

نماینده چین با بیان این‌که کشورش با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران مخالف است، گفت که تمامی بندهای برجام باید اجرایی شود. آمریکا از برجام خارج شده و حق ندارد که در این توافق‌نامه نقشی داشته باشد.

وی تاکید کرد که اجرای کامل برجام بهترین راه برای حرکت به جلو است و فشارهای آمریکا این کار را سخت کرده است.

نماینده چین در شورای امنیت در ادامه گفت: «ایران بارها اعلام کرده که برنامه موشکی‌اش دفاعی و صلح‌آمیز است. مهم است که تمامی طرف‌ها این را درک کنند و از تاثیر منفی بر برجام جلوگیری کنند. از زمان انعقاد برجام، چین تلاش کرده آن را حفظ و امتداد دهد. چین همچنان آماده است تا با طرف‌های درگیر برای راه‌حلی صلح‌آمیز و سیاسی در این رابطه کار کند. آمریکا نیز باید براساس قوانین بین‌المللی پیش برود و از اقدام‌های یک‌جانبه خودداری کند. وضعیت هسته‌ای ایران نباید به حالت پیشین خود بازگردد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: