کد خبر: ۸۵۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
تعداد بازدید: ۲۱۶
یاوه‌گویی‌های تکراری پمپئو در شورای امنیت؛
وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تمدید تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کنند.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران تمدید شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

وی در ادعایی بی‌اساس گفت که ایران «کشوری مسئول» نبوده و باید مسئول شناخته شود. این تحریم‌ها به ایران فشار خواهد آورد تا مانند یک کشور عادی رفتار کند.

پمپئو افزود که در صورت انقضای این تحریم‌های تسلیحاتی، ایران قادر به خرید و فروش سلاح خواهد بود. با پایان این محدودیت‌ها، ایران قادر به خرید جنگنده خواهد بود و این مساله کشورهای اروپایی را در سیبل ایران قرار خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز،وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود که ایران حتی پیش از پایان این محدودیت‌ها، آنها را نقض کرده است.

وی همچنین گفت که لغو تحریم‌های تسلیحاتی به ایران اجازه دسترسی به هواپیما و زیردریایی را خواهد داد و آنها می‌توانند آزادی تردد دریایی در آبراه‌های منطقه را تهدید کنند.

پمپئو افزود که آمریکا خواستار همکاری با شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: