کد خبر: ۸۵۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
تعداد بازدید: ۲۴۵
نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل با اشاره به مجروحان بمباران شیمیایی سردشت و تعدادی از آنها که به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: آمریکا و متحدانش که این سلاح‌ها را در اختیار صدام قرار دادند باید پاسخگو باشند.

تخت‌روانچی:آمریکا باید پاسخگوی مجروحان حمله شیمیایی سردشت باشدبه گزارش خبرداغ ، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در توئیتی با انتشار فیلمی از اظهارات زبیگنیف برژینسکی سیاستمدار لهستانی آمریکایی و مشاور امنیت ملی در دولت جیمی کارتر نوشت: ۳۳ سال بعد از بمباران شیمیایی به سردشت در ایران، هنوز این زخم بهبود نیافته است. مجروحان این حمله هنوز در رنج هستند، به خصوص بیمارانی که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.آمریکا و متحدانش که هرگونه کمکی از جمله سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند، باید در این خصوص پاسخگو باشند.

هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق اقدام به بمباران شیمیایی چهار نقطه سردشت کرد که بر اثر آن ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی این شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: