کد خبر: ۸۵۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۳۵۲
رییس مرکز مشاوران قوه قضاییه:
رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و‌ مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: ظرفیت سربازارآموز در سال ۹۸ به ۳۰۰ نفر افزایش یافت اما متاسفانه این ظرفیت را در آزمون ۹۹ نداریم و‌ هنوز نتوانسته‌ایم این مصوبه را بگیریم و‌ اشخاصی می‌توانند در آزمون سال ۹۹ شرکت کنند که تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ پایان خدمت یا معافیت دائم ارائه کنند.

افزایش ظرفیت سرباز کارآموز در سال ۹۹ نداریم/ کانون وکلای دادگستری منابع‌شان را به ما نزدیک کردندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی بهادری جهرمی، رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و‌ مشاوران خانواده قوه قضاییه در چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و دهه کرامت، اظهار کرد: ما موفق شدیم که فرایند برگزاری آزمون وکالت سال ۹۸ را تمام کنیم، سختی این آزمون در ملی بودن و دو مرحله‌ای بودن آن بود.

وی افزود: هر تست در آزمون تقریبا یک دقیقه فرصت پاسخگویی دارد که بیشتر تست IQ است تا سنجش استعداد و توانمندی، بر همین اساس آزمون دو مرحله‌ای انجام شد.

رییس مرکز مشاوران قوه قضاییه اضافه کرد: طی دو ماه کاری از ۱۰ هزار و ۲۱۰ نفر مصاحبه گرفته شد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: ما اولین مرکزی بودیم که برای کرونا اعلام تعطیلی کردیم حتی زمانی که اعلام تعطیلی کردیم، بسیاری بر ما ایراد گرفتند.

وی بیان کرد: ۴۵۵ استاد دانشگاه و قاضی و‌ وکیل باسابقه دادگستری با ما همکاری کردند و قریب به ۱۰۰ نیروی اجرایی در این فرایند کمک‌رسانی کردند. رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و‌ مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: ما در هفت منطقه مصاحبه می‌گرفتیم در هر‌ منطقه ۳۰ تیم مصاحبه‌گر فرایند را انجام دادند. تمامی فرایند مصاحبه کاملا الکترونیک بود و ما در این مدت حتی یک کاغذ هم استفاده نکردیم؛ از یک ‌بازه‌ای به بعد فایل‌های صوتی مصاحبه‌ها را نیز ضبط کردیم.

به گفته بهادری جهرمی از‌ کل ۱۰هزار و ۲۱۰ نفر فقط ۳۰۰ نفر رد شدند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: تاکنون ۵ هزار نفر پذیرفته‌ شده‌اند و به آنها اعلام شده و مابقی در طول این ماه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی مصاحبه‌ها به دلیل اعلام نظر مصاحبه‌کنندگان مبنی بر عدم آمادگی داوطلب مجدد برگزار شد، همچنین قبل از مصاحبه حضوری، آزمون روانشناسی از داوطلبان گرفته شد.

بهادری جهرمی گفت: داوطلبانی که تفاوت روشنی بین آزمون کتبی و‌ شفاهی آنها باشد، برای مصاحبه مجدد دعوت خواهند شد.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و‌ مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان کرد: ۳مهر ماه آزمون وکالت سال ۹۹ برگزار خواهد شد و مجری سازمان سنجش خواهد بود و‌ منابع آزمون هم‌ منابع سال گذشته است و‌ کمی تغییر داشتیم؛ خوشحال هستیم که کانون وکلای دادگستری نیز منابع‌شان را به ما نزدیک کردند.

وی در خصوص سرباز کارآموز نیز‌ گفت: ظرفیت سربازارآموز در سال ۹۸ به ۳۰۰ نفر افزایش یافت اما متاسفانه این ظرفیت را در آزمون ۹۹ نداریم و‌ هنوز نتوانسته‌ایم این مصوبه را بگیریم و‌ اشخاصی می‌توانند در آزمون سال ۹۹ شرکت کنند که تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ پایان خدمت یا معافیت دائم ارائه کنند.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و‌ مشاوران خانواده قوه قضاییه اضافه کرد: داوطلبان ترم آخر تحصیلی نیز می‌توانند در آزمون شرکت کنند به شرطی که مدر‌ک خود را تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ارائه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: