کد خبر: ۸۵۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
تعداد بازدید: ۲۵۵۷

به یاد جمشید اقتصاد ایراندکتر جمشید پژویان را از سال1368 می شناسم و دروس اقتصاد خرد و اقتصاد بخش عمومی را در دو مقطع ارشد و دکترا و راهنمایی پایان نامه دکترا را افتخار دارم که با استاد داشتم.
هرگز فراموش نخواهم کرد که چه زیبا و چه مقتدرانه و چه متبحرانه از ضعف دانش اقتصادی ( اقتصاد خرد )دولتها در سیاستگذاری ها چگونه انتقاد میکرد و هرگز فراموش نخواهم کرد که چگونه استاد برای گفتن حرف حق از هیچ چیز واهمه و نگرانی نداشت.
من درتمامی این سالیان با استاد در تماس بودم و در آخرین تماس تلفنی که در اردیبهشت امسال از کتابی که در دست تالیف داشتم با ایشان مشورت گرفتم واز تئوری گری بیکر(برنده نوبل (1992) از استاد سوال کردم که آیا فکر نمی کنید اين منبع برای کتاب قدری قدیمی است و ایشان در آخرین جملات به من گفتند در جامعه ای که اصلا به نقش زمان و سبک زندگی در سياستگذاریها توجه نمی شود نه تنها گری بیکر قدیمی نیست بلکه منبعی بسیار جدید و نوبر میباشد.
دکتر جمشید پژویان اولین استاد تمام اقتصاد در دانشگاه های ایران واقعیتی تکرار ناپذیر در تاریخ رشته اقتصاد ایران خواهد بود. برای شادی روح استاد از پروردگار بزرگ طلب آمرزش و مغفرت میکنم.
محسن زاینده رودي/دانشیار دانشگاه ازاد اسلامی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: