کد خبر: ۸۵۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
تعداد بازدید: ۵۰۴
معاون حقوقی وزیر امور خارجه گفت: ما روابط خوبی با اوکراین داریم چون اوکراینی‌ها از ما تقاضا کرده بودند که جعبه سیاه به آنجا فرستاده شود، ‌می‌خواستیم خواسته آنها اجرا شود اما بعد از اینکه این تعلل‌ها را دیدیم،‌ تصمیم گرفتیم جعبه سیاه را به فرانسه ارسال کنیم.

توضیحات معاون حقوقی وزارت خارجه درباره تصمیم ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،‌ محسن بهاروند، معاون حقوقی وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر در خصوص تصمیم ایران در مورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: چندین بار با مقام‌های اوکراین این موضوع را مطرح کردیم که دلیل اینکه این‌ها اعلام آمادگی می‌کنند اما تا به مرحله اجرای می‌رسد، تعلل می‌کنند را متوجه نشده‌ایم. البته ظاهراً اوکراین هیأت جدیدی تشکیل داده است، اما رسماً هنوز به ما چیزی گفته نشده است؛ منتظریم اگر اخباری در این خصوص به ما داده شد، به تدریج در این رابطه با آنها صحبت کنیم.

وی در خصوص دیدار مقام‌های ایرانی با سفیر اوکراین گفت:‌ اوکراین کشوری است که ایرلاین متعلق به آن است، ما روابط خوبی با اوکراین داریم. چون اوکراینی‌ها از ما تقاضا کرده بودند که جعبه سیاه به آنجا فرستاده شود، ‌می‌خواستیم خواسته آنها اجرا شود اما بعد از اینکه این تعلل‌ها را دیدیم،‌ تصمیم گرفتیم که جعبه سیاه را به فرانسه ارسال کنیم.

بهاروند در پاسخ به اینکه نقش کانادا در این باره چیست،‌ گفت:‌ ‌برخی از این افراد تابعیت کانادا داشتند، به همین دلیل این موضوع به کانادا هم مربوط می‌شود؛ البته اکثریت جانباختگان اتباع ایران بودند و کشوری که بیشتر شهرندان خود را از دست داده است، ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: