کد خبر: ۸۵۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۲۳۷
نفتکش ایرانی با نام «گلسان» در نزدیکی جزیره باربادوس، در آب‌های دریای کارائیب به سمت جنوب غرب در حال حرکت است.

ششمین نفتکش حامل بنزین ایران به نزدیکی آب‌های ونزوئلا رسیدبه گزارش خبرداغ، نفتکش ایرانی با نام «گلسان» در نزدیکی جزیره باربادوس، در آب‌های دریای کارائیب به سمت جنوب غرب در حال حرکت است.

ششمین نفتکش ایرانی حامل بنزین در حال نزدیک شدن به آب‌های ونزوئلاست.

بر اساس آمارهای وب‌سایت رهیابی کشتی‌ها و نفتکش‌ها تنکر ترکرز که 6 ساعت پیش منتشر کرده است، این نفتکش ایرانی با نام «گلسان» در نزدیکی جزیره باربادوس، در آب‌های دریای کارائیب به سمت جنوب غرب در حال حرکت است.

بر اساس آمارهای تنکرترکرز که روز سه شنبه گذشته منتشر کرد، کشتی حامل این محموله با پرچم ایران به سمت ونزوئلا حرکت کرده است و تجهیزات صنعت پالایش را نیز برای اصلاح وضعیت پالایشگاه‌های ونزوئلا حمل می‌کند.

این نفتکش 17 ماه می (28 اردیبهشت 99) بندر شهید رجایی را ترک کرده است

ایران از ماه آوریل تاکنون 5 نفتکش که مجموعا حدود 1.5 میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرده و این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است.

رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شده است ایران احتمالا ماهانه دو تا 3 محموله بنزین به ونزوئلا بفروشد.

دولت ترامپ که هم به دنبال متوقف کردن تجارت انرژی ایران است و هم می‌خواهد دولت نیکلاس مادورو را سرنگون کند، بارها هر دو کشور را تهدید کرده و به بنادر، شرکت‌های کشتی رانی و بیمه در مورد تسهیل امکانات برای این نفتکش‌ها هشدار داده است.

اما بنا بر اعلام بعضی منابع نزدیک به وزارت نفت ایران، تهران قصد دارد به ارسال این محموله ها ادامه دهد.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: