کد خبر: ۸۵۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
تعداد بازدید: ۲۳۷
رویترز می گوید ایران احتمالاً دوتاسه محموله بنزین در ماه به ونزوئلا می‌فروشد. طبق اطلاعات وبسایت تنکر ترکرز دات کام که یک شرکت ردیابی نفتکش‌ها است، یک کشتی باری حامل محصولات پالایشی با پرچم ایران در حال حاضر در راه ونزوئلا است. اطلاعات رفینیتیو آیکن نشان می‌دهد این نفتکش بندرعباس را ترک کرده و در حال حاضر در غرب اقیانوس اطلس قرار دارد.

حرکت یک نفتکش ایرانی دیگر از بندرعباس به سمت ونزوئلا / رویترز: ایران احتمالاً دو تا سه محموله بنزین در ماه به ونزوئلا می‌فروشدایران از ماه آوریل ۵ نفتکش حامل حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین برای دولت ونزوئلا فرستاده است و قصد دارد به ارسال این محموله‌ها ادامه دهد.

به گزارش خبرداغ به نقل از رویترز، ایران احتمالاً دوتاسه محموله بنزین در ماه به ونزوئلا می‌فروشد.

 

 

ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش حامل حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین برای دولت ونزوئلا فرستاده است تا کمی از صف‌های بلند پمپ بنزین‌های این کشور کم شود.

دولت ترامپ که هم به دنبال متوقف کردن تجارت انرژی ایران است و هم در فکر سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، بار‌ها تهدید کرده و به بنادر، شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌های بیمه هشدار داده است.

ولی طبق گفته منابع تجاری و صنعتی نزدیک به وزارت نفت ایران، این کشور قصد دارد به ارسال محموله‌های بنزین به ونزوئلا ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این کشور شکستن تحریم‌ها برای حمایت از ونزوئلا را تحمل نمی‌کند. وی گفت: «جامعه تجارت بین‌الملل باید از خطر قانونی هرگونه نقل و انتقالی با رژیم غیر قانونی نیکولاس مادورو آگاه باشد».

ایران که دهه‌ها وارد کننده خالص بنزین بود، سال گذشته اعلام کرد در تولید بنزین خودکفا شده است و فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار بشکه در روز در بندرعباس افتتاح کرد.

ولی همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای بنزین را تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز در نیمه اول سال جاری میلادی پایین آورد. تقاضا برای این محصول در سال گذشته ۶۵۰ هزار بشکه در روز بود.

به گفته یکی از منابع اداری و صنعتی در ایران، این کشور هر ماه ۱۵ تا ۲۰ محموله متوسط بنزین اضافی دارد که فقط ۵ تا از آن‌ها را ماهانه به آسیا و آفریقا صادر می‌کند؛ بنابراین ونزوئلا تنها گزینه مناسب برای این کار است.

تهران همچنین کمک می‌کند این کشور آمریکای جنوبی اکثر شبکه پالایشگاهی خود را با ظرفیت ۱.۳ میلیون بشکه در روز راه اندازی کند. طبق اطلاعات وبسایت تنکر ترکرز دات کام که یک شرکت ردیابی نفتکش‌ها است، یک کشتی باری حامل محصولات پالایشی با پرچم ایران در حال حاضر در راه ونزوئلا است.

اطلاعات رفینیتیو آیکن نشان می‌دهد این نفتکش بندرعباس را ترک کرده و در حال حاضر در غرب اقیانوس اطلس قرار دارد.

برخلاف اکثر نفتکش‌های ایرانی که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا فرستنده‌های خود را خاموش می‌کنند، نفتکش‌هایی که به ونزوئلا فرستاده شده اند سیستم‌های شناسایی خود را روشن نگه داشته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: