کد خبر: ۸۵۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
تعداد بازدید: ۱۸۲
یک نماینده پیشین مجلس:
یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر قانون اساسی، سوگند نمایندگی، منافع ملی، وعده های داده شده به مردم و توجه به اظهارات رهبری ملاک عمل نمایندگان باشد، مشکلی برای تعامل دولت و مجلس پیش نمی‌آید.

بسترسازی برای انتخابات ۱۴۰۰ تاثیر منفی بر تعامل دولت و مجلس داردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، کمال پیرموذن با اشاره به ضرورت همکاری میان قوای کشور از جمله دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از تحریم و کرونا، اظهار کرد: با توجه به اظهارات برخی نمایندگان و تک روی‌ها، بیم آن می‌رود که منیت‌ها و نفسانیات بر وعده‌های داده شده به مردم غلبه پیدا کرده و بیم دهی رهبری شنیده نشود. البته برای بررسی نحوه تعامل دولت و مجلس به زمان بیشتری نیاز است زیرا نمایندگان جدید باید با جوهره کار مجلس آشنا شوند.

وی ادامه داد: اگر عقل غالب در مجلس پیاده نشود، این نگرانی وجود دارد که همراهی مناسبی میان دولت و مجلس شکل نگیرد البته اگر قانون اساسی، سوگند نمایندگی، منافع ملی، وعده‌های داده شده به مردم و توجه به اظهارات رهبری ملاک عمل نمایندگان باشد، مشکلی برای تعامل دولت و مجلس پیش نمی‌آید. خودمحوری‌ها، ترجیح منافع جناحی و تخریب دولت برای بسترسازی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تاثیر منفی بر تعامل دولت و مجلس دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر قانون ملاک عمل قوا باشد، همه مسائل قابل حل خواهد بود، خاطرنشان کرد: وقتی قانون ملاک باشد، هم مجلس می تواند وظیفه قانونگذاری و نظارت خود را انجام دهد و هم دولت اجرای برنامه‌ها را دنبال کند و کشور در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: