کد خبر: ۷۷۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۷۴۰
یادداشت پیرموذن در رابطه با لزوم حفظ وحدت:
توسعه راستین عدالت اجتماعی و عقلانی کردن انتظارات مردم از حکومت با تنویر افکار عمومی و بیان واقعیت ها حائز اهمیت است. توانمندسازی فقرا و محرومین و اقشار آسیب پذیر جامعه و به ویژه جوانان و لشکر عظیم بیکاران بایستی همواره در کانون توجهات عموم صاحب منصبان قرار گیرد .
خوش است قدرشناسی و همدلی در این خمیده سپهر!کمال الدین پیرموذن فعال سیاسی اصلاح طلب در پی تفرقه انگیزی های خارجی و لزوم حفظ وحدت داخلی یادداشتی را منتشر نموده است که متن کامل آن در ادامه می آید: تحولات داخلی کشور ما و پیرامونی ایران زمین و همچنین کشور آمریکا، وطن عزیزمان را در شرایط بس حساس و ویژه قرار داده است. 

باید وحدت و وفاق ملی را پاس بداریم و اجازه ندهیم چهره روحانی و رحمانی اسلام، نیک بودن ایران و نیکو بودن ایرانیان، با رفتارهای خودسرانه و افراطی مشوه گردد .

خشونت و افراطی گری سم مهلک پیشرفت کشور است . در هیاهوی اختلافات، دعواها و حرکات فراقانونی و افراطی، صدای ملت رشید ایران اسلامی در داخل و خارج کشور شنیده نمی شود و حقوق مسلم ملت پیشینه دار ما را فراموش می کنند .

همه بایستی اذهان خود را متحول سازند، مسئله هر چه مهم تر باشد، توجه و حساسیت بدان نیز زیادتر می شود. تاریخ را ورق ورق بجویید، بخوانید و بینید، آن قدر که ایرانی از خودش و یا هموطنش ضربه خورده و کشیده،
از تحریم ها خسارت دیده است، از حمله دشمن خارجی، این همه آسیب ندیده است. 

ما همچنان ملت افراط و تفریط هستیم. در جایی چهل ستون می سازیم، در جایی دیگر هیچ ستون، احدی، خبره و غیر خبره، مجلسی و غیرمجلسی، حق ندارد با برخوردهای رادیکالی و باندی و جناحی، هزینه های نامناسب بر دوش ملت بار کند، امیرمومنان مولاعلی می فرمایند: «هر که خواهان سلامت است، باید میانه روی پیشه کند.» 

این روزها که جامعه بیش از هر زمان دیگری به ثبات و اقتدار و امنیت نیازمند است، تضعیف رئیس جمهور و سرداران نبرد دیپلماسی کشور، هیچ سازگاری با منافع ملی نداردو تندروی های تخریبی علیه دولت برآمده از اراده ملت نمی تواند در راستای تحکیم وحدت ملی و تقویت اقتدار ملی تلقی گردد. 

هر که نیاموخت ز تاریخ پند باز نسنجیده بیافتد به بند دام گستری های اشخاص و جریان های تندرو و موج فزاینده فضاسازی تخریبی علیه حکمرانان خودی بایستی خاتمه پذیرد . نبایستی بانیان برجام آماج حملات ناجوانمردانه قرار گیرند . با کمال تاسف عده ای با اظهارات و عملشان گویی، در این مقطع بحران ساز، قصد انتقام از رئیس جمهور، سرداران نبرد دیپلماسی کشور و تلخ کردن کام ملت و دولتیان را دارند .

دستگاه سیاست خارجی کشور، بدون توجه به سیاه نمایی و جوسازی دلواپسان، با اتخاذ دیپلماسی فعال، دو جانبه، چند جانبه و بین المللی و ارتباط مستمر و نزدیک با کشورهای جهان و منطقه، ضمن تبیین مواضع مستقل، صلح طلبانه و برحق نظام جمهوری اسلامی ایران، از ظرفیت های موجود، برای مخالفت موثر با سیاست های تهدیدآمیز و توسعه طلبانه آمریکا، اسراییل و سعودی به ویژه در منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و اروپا بطورکافی و وافی بعمل آورد.

اعتماد به افراد، به ویژه به دولت و دلسوزان ملک و ملت، یکی از عناصر سیستم ارزشی ماست که به توسعه کشور و منابع انسانی آن کمک می کند . بی تردید دستیابی به وحدت و وفاق ملی و پیشرفت همه جانبه کشور جز از طریق بکارگیری همه منابع توانمند انسانی کشور و پای بندی صادقانه به قانون اساسی و تلاش مستمر همگان برای اجرای تمام و کمال آن بعنوان میثاق ملی و محور اتحاد و همبستگی و فصل الخطاب همه اختلاف نظرها و سلیقه ها در سیاست گذاری ، برنامه ریزی و اداره امور کشور نیست. 

پشتوانه مردمی نظام را باید قدر شناخت و اجازه نداد با بی اعتنایی نسبت به خواست، تمایلات و مطالبات مردم به این سرمایه ارزشمند اجتماعی لطمه وارد سازند . 

کشور عزیزمان ایران، در مرحله گذر بسر می برد، هنگامی که کشوری از یک مرحله به مرحله دیگری وارد می شود، فرآیند توسعه اقتصادی دچار بحران می گردد . 

در اینجا است که وسوسه ها آغاز می شود . اگر کشوری در برابر این وسوسه ها مقاومت کند به توسعه دست خواهد یافت، در غیر این صورت تنها موفقیت های کوتاه مدت بدست خواهد آورد . 

توسعه راستین عدالت اجتماعی و عقلانی کردن انتظارات مردم از حکومت با تنویر افکار عمومی و بیان واقعیت ها حائز اهمیت است . 

توانمندسازی فقرا و محرومین و اقشار آسیب پذیر جامعه و به ویژه جوانان و لشکر عظیم بیکاران بایستی همواره در کانون توجهات عموم صاحب منصبان قرار گیرد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: