کد خبر: ۸۵۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
تعداد بازدید: ۲۲۵
محمد باقر قالیباف؛ رئیس مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه داخلی سطح اعتماد مردم به اصل نظام اسلامی و باور‌های آن بالاست، اما نارضایتی‌ها از بعضی عملکرد‌ها اجرایی وجود دارد گفت: بعضی فکر می‌کنند مردم از نظام اسلامی خسته شده‌اند که ابدا چنین چیزی نیست؛ نمونه‌اش بیش از 5 میلیون نفر در تشییع جنازه سردار سلیمانی در تهران است، اما نباید از این نکته غافل بود که مردم از عملکرد بعضی مسئولان ناراضی هستند.

قالیباف: مطمئنم مردم از نظام خسته نشده‌اندبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای شورای نگهبان حضور یافت و در خصوص قانونگذاری و تعامل میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

 

محمد باقر قالیباف:

* بعضی فکر می‌کنند مردم از نظام اسلامی خسته شده‌اند که ابدا چنین چیزی نیست؛ نمونه‌اش بیش از 5 میلیون نفر در تشییع جنازه سردار سلیمانی در تهران است، اما نباید از این نکته غافل بود که مردم از عملکرد بعضی مسئولان ناراضی هستند.

* در چنین شرایطی مجلس یازدهم شکل گرفته است؛ مجلسی انقلابی که هم در حوزه نظری و هم در حوزه عملی ترکیب خوبی دارد. به عبارتی عمده منتخبان این دوره مجلس افراد انقلابی و بسیار باتجربه هستند که در میان آن‌ها مدیران ارشد نظام، وزرا، استانداران، مدیران کل، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه دیده می‌شود.

* (با اشاره به نحوه اداره کشور اشاره کرد): متاسفانه در برخی مقاطع در اداره اجرایی کشور از سنت‌های الهی فاصله گرفتیم که نمونه آن را می‌توان در وضعیت امروز فرهنگ و اقتصاد کشور دید.

* (با بیان اینکه وظیفه مجلس، اجرایی نیست، اما اگر در بعد نظارت و تقنین درست عمل کند اتفاقات مبارکی می‌افتد): با شناختی که در این سالیان در حوزه اجرا دارم می‌گویم ما در خیلی از حوزه‌ها نیاز به قانون جدید نداریم بلکه باید قانون به درستی اجرا شود.

* باید قوانین مبتنی بر شرایط موجود کشور، قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

* مصمم هستیم اولویت مجلس را از تقنین به نظارت تغییر دهیم؛ چراکه در بسیاری از موارد نیازی به قانون جدید نداریم و با نظارت دقیق مشکلات در حوزه اجرا حل و اعتماد مردم هم به نظام بیشتر می‌شود.

* باید تلاش کنیم مشکلات را حل کنیم و با همه تجربیاتی که دارم معتقدم مشکلات را می‌توان در یک برنامه 5 ساله البته با اصلاح مدیریت سروسامان داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: