کد خبر: ۸۵۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
تعداد بازدید: ۲۴۸
استاد روابط بین الملل:
استاد روابط بین‌الملل با تاکید بر بی‌کفایتی ترامپ وی را کسی دانست که خواهان بهبود رابطه با ایران نیست.

اعضای برجام هنوز به کارآیی این توافق اعتقاد دارند/ نارضایتی زیادی نسبت به آمریکا در جامعه ایران وجود دارد/ شک دارم ترامپ چیزی در مورد ایران بداندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، آرنه کیسلنکو (Arne Kislenko) استاد علوم سیاسی دانشگاه رایرسون کانادا است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و سیاست خارجه تحقیق و بررسی کرده است.

اعضای برجام هنوز به کارآیی این توافق اعتقاد دارند

آرنه کیسلنکو در ابتدا در مورد برجام گفت: این توافق ممکن است از دیدگاه آمریکا مرده باشد، اما لزوماً برای سایر کشورها زنده است. این به این  دلیل است که اعضای برجام به کارآیی این توافق اعتقاد دارند و بخشی از آن هم به این دلیل است که آنها می‌دانند نابودی این توافق می‌تواند ایران را به تولید سلاح هسته‌ای ترغیب کند. از طرفی هم برخی از کشورهای اروپایی نگران هستند که خشم ترامپ را برانگیزانند.

با وجود ترامپ، جنگ همیشه یک امکان است

امیدوارم دو طرف هیچ کاری برای تحریک یکدیگر نکنند

وی در ادامه افزود: در مورد جنگ فکر می‌کنم هنگامی که شما رهبران غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل اعتماد مانند ترامپ در حکومت دارید، جنگ همیشه یک امکان است. با این حال، بسیار بعید است. من فکر می‌کنم اکثر مقام‌های آمریکایی درک می‌کنند که یک جنگ «بزرگ» با ایران بسیار پرهزینه و طولانی خواهد بود و امیدوارم دو طرف هیچ کاری برای تحریک یکدیگر نکنند. این جنگ برای ایران و آمریکا فاجعه خواهد بود.

تحریم‌ها به آسیب‌پذیرترین افراد جامعه آسیب می‌رساند

نارضایتی زیادی نسبت به آمریکا در جامعه ایران وجود دارد

استاد علوم سیاسی دانشگاه رایرسون کانادا هم چنین در مورد تحریم‌ها گفت: تحریم‌های مربوط به ایران به طور جدی بر اقتصاد کشور ایران مؤثر است و به مردم آن آسیب می‌رساند. همیشه بحث در مورد اثربخشی تحریم‌ها وجود دارد، تحریم‌ها به آسیب‌پذیرترین افراد جامعه آسیب می‌رساند. این تحریم‌ها به ادعای آمریکا عمدتاً به دلیل سیاست‌های دولت ایران اعمال می‌شود، اما بی‌رحمانه به نظر می‌رسند و باعث شده که نارضایتی زیادی نسبت به آمریکا در جامعه ایران وجود داشته باشد.

شک دارم ترامپ چیزی در مورد ایران بداند

وی تاکید کرد: دولت ترامپ از نظر من کاملاً ناتوان است یا تمایلی به درک شرایط ایران ندارد. من فکر نمی‌کنم که ترامپ و «مشاوران» وی درباره سیاست جهانی، فرهنگ‌، تاریخ و غیره ایران چیز زیادی بدانند. او هنگام صحبت در زمینه امور خارجه کاملاً بی‌کفایت است و من شک دارم که او چیزی را در مورد ایران بداند - چه رسد به اینکه بخواهد به ایران کمک کند.

تا زمانی که ترامپ در قدرت باشد، حرکتی در بهبود روابط ایران و آمریکا به وجود نمی‌آید

همه چیز مانند گذشته ادامه خواهد یافت

کیسلنکو یادآور شد: بدتر این است که او به بسیاری از آمریکایی‌ها که چیزهای زیادی می‌دانند، گوش نمی‌دهد؛ آنها که زندگی خود را صرف مطالعه و فهم سیاست، فرهنگ، تاریخ و غیره کرده‌اند. برای بهتر شدن روابط باید بگویم دقیقاً یقین دارم که ایرانیان چنین می‌خواهند. خبر بد این است که ترامپ خواهان بهبود روابط با ایران  نیست. تا زمانی که او در قدرت باشد، من شک دارم که حرکتی در روابط به وجود بیاید. او از هر تلاشی برای تغییر امور جلوگیری می‌کند، با حضور جمهوری‌خواهان در مجلس سنا نمی‌توانم تصور کنم بهبودی صورت گیرد.  من تصور می‌کنم همه چیز مانند گذشته ادامه خواهد یافت. البته همه چیز خیلی به انتخابات آمریکا و تحولات ایران بستگی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: