کد خبر: ۸۵۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۱۹۲
مدیر بحران وزارت دفاع گفت: با دستور اکید رئیس جمهور و با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح بالگردهای هوانیروز ارتش و سپاه جهت اطفای حریق جنگل های استان بوشهر و خوزستان به این مناطق اعزام شدند.

اعزام بالگردهای هوانیروز ارتش و سپاه برای اطفاء حریق جنگل‌های استان بوشهر و خوزستانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، جواد مصطفایی مدیر بحران وزارت دفاع با اعلام این خبر افزود: طی هفته گذشته نیز ۷فروند بالگرد از ظرفیت یگان های بالگردی ارتش و سپاه جهت اطفای حریف جنگل های گچساران، بهبهان و دهدشت به این مناطق اعزام شده بودند.

مصطفایی در تشریح موضوع اطفای حریق هوایی در کشور اظهار داشت:  ارائه خدمات اطفای حریق هوایی در عرصه منابع طبیعی کشور برابر ابلاغیه معاون اول ریاست جمهوری از سال ۹۴ با تشکیل مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح و با بکارگیری کلیه یگان های بالگردی لشکری و کشوری شکل گرفت که ثمره این همکاریها کاهش وسعت آتش سوزیها به میزان قابل توجه در سالهای گذشته بود.

مصطفایی با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال به سازمان جنگل ها و مراتع گفت: یگان های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی در اختیار وزارت دفاع نیستند و تامین هزینه های سنگین خدمات پروازی شامل: سوخت، بیمه سرنشینان، بروزرسانی تجهیزات پروازری، سبد های ویژه و...) نیازمند حمایت های مالی و تأمین اعتبار است.

وی با ابراز خرسندی از تصمیم دولت مبنی بر تأمین اعتبار یگان های بالگردی اطفای حریق هوایی کشور افزود: پیش از این با مساعدت وزیر دفاع بخشی از هزینه های یگانهای خدمات پروازی که به صورت قرارداد فی مابین با یگانهای کشوری، لشکری و خصوصی منعقد شده بود تا انتهای سال ۹۸ پرداخت شد و با تلاش همکاران عزیز در نیروهای مسلح هواپیمای آتش نشان با ظرفیت ۱۸ و۴۰تن حمل آب درکشور مورد بهره برداری قرار گرفت و انواع بالگرد نیز،  متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی کشور به تجهیزات اطفاء حریق هوایی تجهیز شدند.

مدیر بحران وزارت دفاع تأمین اعتبار یگان های بالگردی اطفای حریق هوایی کشور را گامی اساسی در احیای مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: طبق مصوبات دولت و دستورات معاون اول رئیس جمهور و بر اساس واگذاری اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه،  اجرای برنامه ها و اعتبارات پیش بینی شده  مطابق با طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفای عرصه های منابع طبیعی کشور که در برنامه پنج ساله ششم  توسعه توسط دستگاههای متولی تایید شده است؛  به موضوع اطفای حریق هوایی کشور از طریق یگان های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی جامه عمل خواهد پوشاند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: