کد خبر: ۸۵۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
تعداد بازدید: ۳۱۱
آخرین مسابقه پرسپولیس ۸ اسفند برگزار شده و اگر تصور کنیم بازی بعدی این تیم در لیگ برتر مقابل پیکان 31 خردادماه یا اول تیرماه برگزار خواهد شد، ۱۱۲ یا ۱۱۳ روز (چیزی نزدیک به چهار ماه) بین بازی قبلی و مسابقه بعدی سرخ‌ها فاصله می‌افتد

پرسپولیس با بیرو شروع می‌کند یا رادو؟به گزارش خبرداغ به نقل از آی‌اسپورت ، آخرین مسابقه پرسپولیس ۸ اسفند برگزار شده و اگر تصور کنیم بازی بعدی این تیم در لیگ برتر مقابل پیکان 31 خردادماه یا اول تیرماه برگزار خواهد شد، ۱۱۲ یا ۱۱۳ روز (چیزی نزدیک به چهار ماه) بین بازی قبلی و مسابقه بعدی سرخ‌ها فاصله می‌افتد و شرایط به‌گونه‌ای خواهد شد که بسیاری از دوستداران پرسپولیس جزئیات مربوط به آخرین مسابقه تیم محبوب‌شان از جمله ترکیب اصلی و نفرات مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی در آن مقطع زمانی را فراموش خواهند کرد.

به هر حال شاید پرسش مهمی که از حالا تا آن روز درخصوص ترکیب پرسپولیس مطرح باشد مربوط به پست دروازه‌بانی است؛ اینکه آیا یحیی دوباره به بیرانوند اعتماد کرده و شماره یک تیم ملی را به ترکیب اصلی برمی‌گرداند یا همچنان به رادوشویچ تکیه می‌کند؟

پرسپولیس در این فصل فوتبالی و تا کنون ۲۶ بازی انجام داده؛ بازی در لیگ برتر، سه دیدار در جام حذفی و دو مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا. از این تعداد ۱۹ بازی گابریل کالدرون این تیم را هدایت کرده و ۷ مسابقه گل‌محمدی در نقش سرمربی پرسپولیس روی نیمکت نشسته است. در عین حال ذکر این نکته ضروری است که در یکی از مسابقات تحت رهبری یحیی، تیم حریف (سپاهان) به میدان نیامده و با اینکه امروز سه امتیاز این مسابقه در کارنامه یحیی ثبت می‌شود اما قطعاً تعداد گل‌های زده و کلین‌شیت ناشی از رأی انضباطی در کارنامه تیم و بازیکنان ثبت نخواهد شد.

با این وجود آمار نشان می‌دهد در مجموع این ۲۶ بازی ۱۷ بار بیرانوند در ترکیب قرار گرفته و ۹ بازی هم به رادوشویچ رسیده است. بیرانوند در ۱۳ بازی لیگ برتر، دو دیدار جام حذفی و دو مسابقه لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته که ۱۳ گل خورده و ۸ بار کلین‌شیت کرده است. رادوشویچ اما در ۸ بازی لیگ برتر و یک دیدار از جام حذفی به میدان رفته -یکی از بازی‌های لیگ برتری‌اش (سپاهان) محاسبه نمی‌شود- که در این مسابقات یک گل خورده و در ۷ بازی کلین‌شیت کرده است.

از ۱۳ گلی که بیرانوند خورده ۹ تا در لیگ برتر و ۴ تا در لیگ قهرمانان آسیا بوده، ضمن اینکه او در هر دو بازی جام حذفی مقابل ماشین‌سازی و صنعت‌نفت کلین‌شیت کرده است. بیرو به‌ترتیب در بازی مقابل استقلال، ماشین‌سازی (حذفی)، شاهین بوشهر، ماشین‌سازی، فولاد، صنعت‌نفت (جام حذفی)، تراکتور و صنعت‌نفت کلین‌شیت کرده است.
بیرانوند که اولین بازی فصل را به‌خاطر محرومیت از دست داد در دو بازی لیگ (سپاهان رفت و استقلال برگشت) و همچنین دو بازی متوالی آسیایی (الدحیل و شارجه) ۲ گل خورده است. او در اولین مسابقه این فصلش مقابل تراکتور در تبریز گل بدی خورد و بعد از آن در دیدار مقابل صنعت‌نفت روی نیمکت نشست، اما کالدرون که از مجموع ۱۹ حضورش روی نیمکت ۱۲ بار به بیرو میدان داد در حد فاصل هفته سوم تا یازدهم لیگ به‌علاوه دو مرحله جام حذفی ۱۰ بازی متوالی به بیرانوند میدان داد. بیرانوند البته در این ۱۰ مسابقه ۶ کلین‌شیت هم داشت اما در هر دو گلی که مقابل سپاهان خورد؛ گلی که در مشهد مقابل شهرخودرو پذیرفت، گلی که از پیکان دریافت کرد و در نهایت گلی که مقابل نفت مسجدسلیمان خورد یکی از مقصران اصلی بود.

کالدرون بعد از دریافت گل از مسجدسلیمان و شکست خانگی که موقعیت خودش را هم بشدت به خطر انداخت در بازی حذفی یک‌چهارم نهایی هم از بیرانوند استفاده کرد اما در بازگشت به لیگ از رادوشویچ بهره برد.

رادشویچ که در اولین و سومین بازی فصل مقابل پارس جم و صنعت به میدان رفته و کلین‌شیت کرده بود از ۲۵ شهریور (دیدار با صنعت‌نفت در تهران) تا ۱۴ آذر (بازی با ذوب‌آهن در اصفهان) به‌مدت ۸۰ روز روی نیمکت نشست تا بالاخره به ترکیب اصلی برگردد. رادو در برد درخشان تیمش در اصفهان کلین‌شیت کرد اما کالدرون در بازی بعدی مقابل گل‌گهر در تهران باز بیرانوند را به ترکیب برگرداند. در آن مسابقه پرسپولیس به‌سختی برنده شد اما گلی که بیرو در لحظات پایانی دریافت کرد باعث شد تا مرد آرژانتینی دوباره به گلر کرواتش میدان دهد و بیرو را برای مدتی کنار بگذارد.

بعد از آن رادو در چهار دیدار متوالی (سایپا، پارس جم، نساجی و شهرداری ماهشهر جام حذفی) به میدان رفت که بیرانوند در برخی از این مسابقات حتی روی نیمکت هم نبود. رادو در هیچ‌کدام از این بازی‌ها گل نخورد اما بیرانوند خوش‌شانس بود که مرد آرژانتینی از پرسپولیس جدا شد.

با حضور گل‌محمدی روی نیمکت او هم مثل برانکو و کالدرون به شماره یک اعتماد کرد. بیرانوند مقابل تراکتور و در برد مهم تیمش کلین‌شیت کرد. این اتفاق در آبادان هم تکرار شد اما دریافت دو گل بد در دربی کاری کرد تا یحیی هم بیرانوند را نیمکت‌نشین کند. رادو بدشانس بود که در بازی سرنوشت‌ساز با سپاهان که در ترکیب قرار گرفته بود حریف به میدان نیامد چراکه بعد از آن دو مسابقه آسیایی در پیش بود.

در قطر و مقابل الدحیل بیرانوند دو گل خورد که حداقل روی گل اول مقصر بود. در امارات و بازی با شارجه هم او دو گل دیگر دریافت کرد که گل دوم را از زاویه نسبتاً بسته خورد و باز هم مقصر بود. همین گل‌های بد خورده با وجود چند عکس‌العمل خوب باعث شد یحیی دوباره رادوشوویچ را به ترکیب اصلی برگرداند.

در بازگشت به لیگ برتر رادو در بازی بدون تماشاگر مقابل شهرخودرو به میدان رفت و در نهمین بازی فصلش (یا به عبارت درست‌تر هشتمین) با وجود عملکرد خوب خود اولین گل این فصلش را دریافت کرد و نتوانست تعداد کلین‌شیت‌هایش را به بیرانوند (۸ کلین‌شیت) برساند.

با تعطیلی لیگ برتر ناشی از شیوع ویروس کرونا، رادوشویچ برای چندمین‌بار در این فصل بدشانسی آورد و بیرانوند خوش‌شانس بود که مسابقات تعطیل شد تا از روی نیمکت شاهد بازی‌های متوالی رادو نباشد کما اینکه بعید نبود در دوران یحیی، گلر کروات سرخ‌ها اولین بازی‌های آسیایی‌اش را هم در فروردین‌ماه تجربه کند.

به هر حال اکنون پس از حدود ۷۰ روز تعطیلی، تمرین پرسپولیس از شنبه آغاز خواهد شد و این دو دروازه‌بان رقابتی یک‌ماهه و جانانه را آغاز خواهند کرد. در نهایت و قبل از بازی با پیکان باید دید یحیی با درنظر گرفتن تمرینات حدوداً یک‌ماهه برای آن مسابقه تصمیمی می‌گیرد یا با درنظر گرفتن بازی آخر رادو را در ترکیب اصلی قرار داده و بیرانوند را روی نمیکت می‌نشاند. همچنین باید دید جدایی بیرو در پایان فصل و نگاه یحیی به رادو به‌عنوان گزینه اصلی گلر شماره یک فصل بعد تیمش تأثیری در تصمیم سرمربی پرسپولیس خواهد داشت یا خیر؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: