کد خبر: ۸۵۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
تعداد بازدید: ۲۲۷
رییس کل دادگستری استان تهران خبر داد؛
رییس کل دادگستری استان تهران گفت: از ۴۰۰ هزار کاهش موجودی پرونده‌ها در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار مورد آن مربوط به دادگستری استان تهران است.

کاهش بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان تهران در سال گذشتهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،‌ محمدجواد حشمتی مهذب، رییس کل دادگستری استان تهران به مناسبت روز روابط عمومی از واحد روابط عمومی، ارتباطات و رسانه دادگستری کل استان تهران بازدید کرد و با کارکنان آن به گفت‌وگو پرداخت.

وی طی سخنانی با بیان اینکه برنامه تحول دستگاه قضایی باید با اهتمام ویژه‌ای پیگیری شود، افزود: برای تحقق این برنامه که کار بسیار بزرگ و مهمی است روابط عمومی ها نقش مهم و برجسته ای دارند. انتقال و تبادل سریع و صحیح اطلاعات در این میان نقشی تعیین کننده دارد.

وی در ادامه با اشاره به مولفه های برنامه تحول دستگاه قضایی گفت: از مهمترین مولفه های برنامه تحول قضایی، رسیدگی سریعتر به پرونده‌ها در شرایط عادلانه، بی‌طرفانه و مستقلانه است.  این مهم باید عملیاتی شود و برای اجرایی کردن آن باید دادگستری استان تهران سهم داشته باشد.

رییس‌ کل دادگستری تهران گفت: پرونده‌هایی که چند سال زمان برده و دچار اطاله دادرسی شده است، باید مرتفع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته آثار و علائم خوبی درباره رفع اطاله دادرسی ها داشته‌ایم، افزود: خوشبختانه در استان تهران سرمایه های خوبی هم به لحاظ کیفیت و هم کمیت وجود دارد و باید با استفاده از این ظرفیت برای اجرای صحیح، بموقع و بهنگام تحول قضایی تلاش کنیم.

رییس کل دادگستری تهران در ادامه با بیان اینکه از ۴۰۰ هزار کاهش موجودی پرونده ها در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار مورد آن مربوط به دادگستری استان تهران است، اظهارداشت: باید این مهم را با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت دهیم و در این راه توفیقات بیشتری کسب کنیم.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود در این زمینه با سرعت عمل بیشتری حرکت کنیم تقویت انگیزه ها است. در عین حال باید در بحث پیشگیری از وقوع جرم تلاش بیشتری داشته باشیم در غیر این صورت با انباشت پرونده ها مواجه خواهیم شد.

این مسئول قضایی،  با بیان اینکه استفاده از ویدیو کنفرانس در نوع خود بسیار خوب است، گسترش این موضوع را بسیار حیاتی دانست و افزود: ارتباط با مجتمع های قضایی و همچنین انتقال نقطه نظرات باعث کاهش هزینه ها و اتلاف وقت می شود و رضایت مردم را به همراه دارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: