کد خبر: ۸۵۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
تعداد بازدید: ۳۵۹
گلر پرسپولیس در مورد دوران قرنطینه و تمرینات اختصاصی و همچنین نامزدی توپ طلای آسیا صحبت کرد.

بیرانوند: پسرم به من می‌گوید، دیگر فوتبال بازی نکنبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: علیرضا بیرانوند در دوران قرنطینه هم انفرادی تمرین کرده و هم کنار خانواده بوده. آن هم بعد از سال‌ها حضور در اردوهای مختلف تیم ملی و باشگاه‌های نفت تهران و پرسپولیس. بیرانوند در این سه ماه اخیر کمی نفس کشیده، هر چند روزی چند ساعت را به تمرین اختصاص داده تا از فرم همیشگی دور نماند. بیرانوند درباره اینکه دوران قرنطینه را چطور سپری کرده می‌گوید: «قرنطینه هم خوبی دارد و هم بدی. موضوع ناراحت‌کننده‌اش همین بیماری است و اینکه از هم‌تیمی‌ها، مربیان، هواداران و رسانه‌ها دور شده‌ام و دلم برای همه آنها تنگ شده.

خیلی دوست داشتم که همیشه آنها را ببینم که الان یکی دو ماه است این اتفاق رخ نداده. واقعاً خیلی سخت است اما در تمام دنیا چنین مشکلی به وجود آمده و فقط مختص ایران نیست. موضوع امیدوارکننده اما این است که برای نخستین بار در عمرم چند ماه کنار خانواده بودم. چون همیشه در اردوهای باشگاهی یا ملی حضور دارم و این اتفاق باعث شده خانواده‌ام را بیشتر ببینم، نزدیک آنها باشم و زندگی را بیشتر درک کنم.»

اما واکنش خانواده بیرانوند به این موضوع چیست؟ علیرضا در پاسخ می‌گوید: «تازه می‌فهمم زندگی چقدر سخت است و خانواده‌ام تا چه اندازه اذیت می‌شوند. واقعاً زندگی فقط این نیست که در خانه بمانی و استراحت کنی. من در این مدت همسرم را بیشتر درک کردم. البته من خودم همیشه سعی کردم این دو، سه ماه تعطیلی را طوری رفتار کنم که به فوتبالم هم لطمه نخورد. به عنوان مثال هر روز تمرین اختصاصی انجام می‌دهم تا با شروع بازی‌ها مشکلی از این بابت نداشته باشم. طبق برنامه هر چهار، پنج روز، یک روز هم به خودم استراحت می‌دهم.»

 

بیرانوند از خوشحالی خانواده‌اش می‌گوید و اینکه پسرش طاها از او خواسته دیگر فوتبال بازی نکند: «مسلماً خانواده‌ام از دیدن من خیلی خوشحال بودند و اینکه کنارشان هستم. من در تمام این سال‌ها دو جام ملت‌های آسیا، دو جام جهانی و همچنین حضور در مسابقات مقدماتی و البته لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشتم و بعضاً حتی عید هم خانه نبودم و در اردو حضور داشتم. به همین دلیل یک ذوق و خوشحالی خاصی در چهره خانواده‌ام می‌دیدم.

از لبخندها و نگاه‌شان گرفته تا صحبت‌هایی که با من انجام می‌دهند و می‌دانم که چقدر لذت می‌برند. واقعاً خوشحالند که کنارشان هستم و اتفاقاً پسرم طاها می‌گفت بابا دیگر فوتبال بازی نکن. به اردو نرو و سعی کن همیشه پیش ما بمان. من هم دوران خوبی را سپری کردم و بیشتر از قبل وابسته خانواده شدم. وقتی کنار خانواده هستی و بیشتر آنها را می‌بینی زندگی زیباتر می شود. قبلاً شاید در ماه فقط پنج روز آنها را می‌دیدم اما حالا ماجرا فرق می‌کند.»

او به جز ادامه لیگ و حضور در ترکیب پرسپولیس، تا چند ماه دیگر باید به بلژیک برود و پیراهن باشگاه آنتورپ را بپوشد. به همین دلیل او این دوران را با وسواس خاصی سپری کرده. هر چند بیرانوند از تأخیر به وجود آمده در انتقالش به آنتورپ اصلاً ناراحت نیست: «این اتفاق که جهانی است و فقط مختص به ایران نیست. یعنی اگر بازی‌های لیگ ما عقب افتاد، لیگ بلژیک هم با تأخیر برگزار خواهد شد. هیچ فرقی برای من ندارد و همان مقطعی که باید به بلژیک می‌رفتم را آنها هم تعطیل هستند. ای اف سی و فیفا هم این قانون را گذاشته‌اند که اگر بازیکنی قرار بود در یک تاریخ خاص به تیم جدیدش منتقل شود، باید ابتدا بازی‌های لیگ خودشان را تمام کند و بعد این کار را انجام بدهد.

من واقعاً ناراحت نیستم، چون لیگ ایران و بازی‌های پرسپولیس تمام نشده و دوست دارم با تمام قوا درون دروازه این تیم قرار بگیرم و چهارمین قهرمانی متوالی را کسب کنم. ضمن اینکه بازی‌های بلژیک هم هنوز شروع نشده و البته نمی‌دانم تمرینات آیا از سر گرفته شده یا نه. در کل از این اتفاق ناراحت نیستم، چون می‌خواهم با دل خوش پرسپولیس را ترک کنم و امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای من در اروپا بیفتد.»

علیرضا بیرانوند برای سومین بار نامش در لیست انتخاب برترین‌های آسیا قرار گرفته و امیدوار است به این عنوان دست پیدا کند. او که به تازگی به عنوان سفیر سلامت خرم آباد انتخاب شده در این باره و البته واکنش به اینکه تنها دروازه‌بان حاضر در لیست نامزدهای دریافتی این عنوان است می‌گوید: «فکر نمی‌کنم این اتفاق تا به حال برای هیچ دروازه‌بانی رخ داده باشد و از این جهت به خودم افتخار می‌کنم. این موضوع نشان می‌دهد که کنفدراسیون فوتبال آسیا من را به عنوان بهترین دروازه‌بان آسیا قبول دارد. از طرف دیگر در نظرسنجی‌های آسیایی همیشه بیشترین رأی را آوردم و این اتفاق بزرگی برای من است. امیدوارم بالاخره این طلسم شکسته شود و امسال به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شوم. اگر عملکرد امسال من را در نظر بگیرند فکر کنم شانس زیادی دارم.

البته چون در ادامه راه باید به اروپا بروم شاید کار من سخت شود اما من از کنفدراسیون فوتبال آسیا جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را طلب دارم و امیدوارم امسال طلب من را بدهند.»

طی روزهای اخیر اخبار متفاوتی درباره ادامه لیگ و یا نیمه کاره ماندن مسابقات شنیده شده. گروهی از تیم‌ها نامه‌نگاری کرده‌اند تا لیگ بدون تعیین قهرمان تمام شود اما پرسپولیس علاقمند است تا بازی‌ها ادامه پیدا کند. بیرانوند در این باره هم صحبت می‌کند: «خب شرایط خیلی سخت است اما ما از خدای‌مان است که لیگ برگزار شود. اصلاً همه تیم‌ها باید همینطور باشند. من می‌گویم چون پرسپولیس با تیم‌های دیگر اختلاف امتیاز بالایی دارد و البته بازی رو در رو با آنها نیز برگزار شده، تیم‌های دیگر علاقه‌ای به ادامه مسابقات ندارند. از طرفی شانس بالای پرسپولیس برای قهرمانی هم باعث شده تا آنها چنین تصمیمی بگیرند. واقعیتش فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، ممکن است یک تیم 20 امتیاز از بقیه بالاتر باشد اما در طول هشت، نه هفته تمام آنها را از دست بدهد. ما مدیران، بازیکنان و هواداران تیم‌های دیگر را درک می‌کنیم که دوست ندارند لیگ ادامه پیدا کند اما امیدوارم بازی‌ها برگزار شود و اگر نشد حق پرسپولیس را با اعطای عنوان قهرمانی بدهند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: