کد خبر: ۸۵۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
تعداد بازدید: ۵۰۷
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش مدعی شده با توجه به شرایط موجود و مشکلات فراوانی که جذب بازیکنان و مربیان خارجی ایجاد کرده است، استقلال و پرسپولیس در فصل آینده نمی‌توانند سراغ بیگانگان رفته و باید تمام نیاز‌های خود را از بازار داخلی تأمین کنند.

صدای هواداران استقلال دوباره درآمدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرورزشی ، اگر مسئله به خدمت گرفتن بازیکن خارجی حالت قانون به خود بگیرد، استقلال و پرسپولیس باید قید خارجی‌ها را بزنند. هر چند وزیر ورزش و جوانان رئیس مجمع هر دو باشگاه محسوب می‌شود و خیلی راحت می‌تواند با ارسال یک ابلاغ به رؤسای هیئت مدیره سرخابی‌ها مسئله را به آن‌ها تفهیم کند.

این اظهار نظر معاون وزیر از بامداد شنبه بازتاب رسانه‌ای فراوانی در فضای مجازی داشت و موضع‌گیری تند هواداران استقلال علیه وزارتخانه را شاهد بودیم. جدا از اینکه قانون مذکور به نوعی خاطره عدم صدور اجازه برای جذب دروازه‌بانان خارجی را برایمان زنده می‌کند که کوچک‌ترین کمکی به پیشرفت فوتبال ایران نکرد، حالا هواداران استقلال مدعی‌اند چنین کار‌هایی فقط و فقط (البته به‌زعم آنها) باعث جلوگیری از قدرتمند شدن تیم محبوب‌شان همراه با فرهاد مجیدی می‌شود و البته کمک حال ویژه‌ای نیز برای پرسپولیس خواهد بود.

قانونی پس از بومی شدن سرمربی

هواداران استقلال معتقدند اگر هدایت پرسپولیس بر‌عهده یک مربی ایرانی نبود و گابریل کالدرون همچنان روی نیمکت سرخپوشان پایتخت می‌نشست، نه تنها چنین قانونی وضع نمی‌شد بلکه این مربی آرژانتینی می‌توانست برای فصل آینده به راحتی هرچه تمام‌تر از هر جای دنیا که می‌خواست، برای خودش دستیار بیاورد ولی حالا با توجه به اینکه یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس است و کادر فنی‌اش نیز تقریباً تکمیل شده، معاون وزیر صحبت از عدم صدور اجازه برای استفاده استقلال و پرسپولیس از مربیان خارجی می‌کند!

استقلالی‌ها مدعی هستند در حال حاضر فرهاد مجیدی یک دستیار خارجی دارد (لکیچ) و خیلی دلش می‌خواهد یک مربی اروپایی دیگر به نام آلبرتو سانچز را هم به استقلال بیاورد، اما در صورت قطعی شدن قاعده مذکور عملاً نمی‌تواند چنین کاری بکند و کادر فنی‌اش آن‌طوری که خودش دوست دارد تقویت نخواهد شد و این یعنی بهترین کمک برای رقبا.

استقلالی‌ها همچنین در فضای مجازی به چند ماه قبل نیز نقب زده و تأکید دارند هنوز یادشان نرفته وقتی گابریل کالدرون از پرسپولیس جدا شد، برخی از عوامل ورزش کشور چگونه برای حل مشکل آستین همت را بالا زدند و البته همچنان حرف‌های مدیرعامل باشگاه شهر خودرو در گوش‌شان است که صراحتاً گفت برای بازگشت گل‌محمدی به پرسپولیس چقدر تماس و توصیه به او شده بود!

رفتن بشار

نکته دیگری که هواداران استقلال روی آن انگشت گذاشته و اصرار می‌کنند فقط برای کمک به پرسپولیس صورت گرفته است، اعلام ماجرای منع قانونی سرخابی‌ها برای جذب بازیکنان خارجی در شرایط کنونی است. استقلالی‌ها تأکید دارند بشار رسن بازیکن فوق العاده آماده پرسپولیس از مدت‌ها قبل مورد توجه تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس قرار گرفته و به احتمال زیاد از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد.

اتفاقی که قدرت پرسپولیس را کاهش می‌دهد و باعث خوشحالی رقبا می‌شود، اما اگر طرح وزارت ورزش تصویب شود، استقلال نمی‌تواند بازیکن خارجی جدید جذب کند و همین مسئله کمک حال حریف سنتی خواهد شد. استقلالی‌ها تأکید دارند تحت هر شرایطی باید قرارداد شیخ دیاباته و میلیچ برای فصل آینده تمدید شده و اجازه جذب بازیکن خارجی جدید نیز صادر شود حال آنکه (تأکید می‌کنیم براساس ادعای طرفداران استقلال در فضای مجازی) اگر قضیه جدایی بشار رسن جدی نبود، آنگاه شاید شرایط برای استفاده از مهر‌های خارجی به شکل دیگری تدوین می‌شد.

لیگ قهرمانان

علاوه بر طرفداران، مربیان استقلال نیز نگران قانون مذکور هستند و تأکید دارند حتی اگر تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر اجازه استفاده از عوامل خارجی نداشته باشند، شاید مسئله در کوتاه‌مدت بتواند مشکلات مالی باشگاه‌ها به ویژه استقلال و پرسپولیس را کاهش دهد ولی بدون شک در عرصه بین‌المللی به اعتبار و قدرت آن‌ها لطمه وارد می‌کند، چون سطح کیفی لیگ قهرمانان آسیا هر فصل افزایش پیدا می‌کند و اگر نمایندگان ایران نتوانند خودشان را با مهره‌های خوب خارجی تقویت کنند، بدون شک نتایج ضعیفی برابر رقبا کسب خواهند کرد و شاید قهرمانی در آسیا بدون مهره‌های خوب خارجی عملاً به یک رؤیا بدل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تل
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
همه با هم خدا لعنت کنه وزیر بی وجدان را
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: