کد خبر: ۸۵۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
تعداد بازدید: ۱۸۸
استاد روابط بین الملل با انتقاد از تحریم‌ها، شرایط حاضر را فرصتی برای ترامپ در راستای فشار بیشتر بر ایران دانست و گفت: تحریم‌ها به ندرت به هدفی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده تحقق می‌بخشند، بنابراین سیاست ترامپ نتیجه‌بخش نخواهد بود‌.

رنج و سختی مردم ایران اهمیتی برای ترامپ ندارد/ کاخ سفید نیاز ایران به دارو را فرصتی برای اعمال فشار بیشتر می‌داند/ احتمال تحرکات نظامی محدود در آستانه انتخابات آمریکا وجود داردبه گزارش خبرداغ، کرک دورسِی، استاد علوم سیاسی و روابط‌ بین‌الملل و تاریخ دانشگاه نیوهمپشایر است. وی در حوزه‌ سیاست خارجی سال‌ها تدریس، مطالعه و بررسی کرده است.

کرک دورسِی در گفت‌وگو با ایلنا، نظرات خود را پیرامون تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است

وی در ابتدا در مورد سیاست خارجه ترامپ در مورد ایران گفت:‌ برای درک سیاست آمریکا در قبال ایران ، دو چیز بسیار مهم است؛ اول، حامیان سیاسی رئیس‌جمهور ترامپ از توافق رئیس‌جمهور اوباما با ایران بسیار عصبانی بودند، بنابراین اگر ترامپ تحریم‌ها را لغو کند، هواداران وی بسیار ناراحت خواهند بود. مخالفان ترامپ لیست طولانی در مورد او و سیاست‌های او را که دوست ندارند، تهیه کردند  بنابراین اگر رئیس‌جمهور ترامپ تحریم‌های خود را از بین ببرد، فکر می‌کند اعتبار وی از بین می‌رود بنابراین احتمال بسیار کمی برای ترامپ برای رفع تحریم‌ها وجود دارد.

وی در ادامه در مورد تداوم تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا گفت: در هر صورت، افزایش نیاز ایران به کمک و پول در خارج از کشور برای خرید دارو، به منزله فرصتی برای ترامپ و هواداران وی برای فشار بر ایران در راستای تغییر سیاست این کشور شده است.

وی همچنین با انتقاد از تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها به ندرت به هدفی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده تحقق می‌بخشند، بنابراین سیاست ترامپ نتیجه‌بخش نخواهد بود‌. نگه داشتن تحریم‌های شدید‌، پیامی را برای ایران، رای‌دهندگان آمریکایی و دیگر رهبران در مورد جدیت ترامپ در تغییر سیاست‌های ایران ارسال می‌کند. 

وی در ادامه افزود: سیاست خارجه ترامپ عمدتاً ناشی از نفرت از باراک اوباما است، بنابراین او فقط به این دلیل که برخی ایرانی‌ها از تحریم‌ها رنج می‌برند، سیاست خود را تغییر نخواهد داد. برای او این موضوع مهم نیست.  او فقط اندکی نگران رنج و سختی مردم در ایالات متحده است. 

وی همچنین تاکید کرد: حمایت چین و سایر کشورها برای لغو تحریم‌ها طرز فکر ترامپ را تغییر نخواهد داد و احتمالاً باعث می‌شود که مواضع وی سخت‌تر شود.

وی در ادامه در مورد تنش در خلیج فارس و احتمال وقوع جنگ گفت: فکر نمی‌کنم جنگ به این زودی اتفاق افتد. هواداران ترامپ جنگ نمی‌خواهند و او هم چنین چیزی نمی‌خواهد. اما من نمی‌توانم قبل از انتخابات ماه نوامبر احتمال تعدادی تحرکات نظامی را برای  جلب آرای را‌ی دهندگان به سمت ترامپ رد کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: