کد خبر: ۸۵۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
تعداد بازدید: ۳۴۹
معاون کل وزارت بهداشت گفت: در فصل پاییز به دلیل خصوصیت فیزیکی و روند بازگشایی مدارس پیش بینی می‌شود ابتلا به کرونا دوباره افزایش یابد ولی این افزایش در حد اوج گیری اسفند ماه نخواهد بود.

وزارت بهداشت: کرونا در پاییز افزایش می‌یابدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا ، معاون کل وزارت بهداشت گفت: در فصل پاییز به دلیل خصوصیت فیزیکی و روند بازگشایی مدارس پیش بینی می‌شود ابتلا به کرونا دوباره افزایش یابد ولی این افزایش در حد اوج گیری اسفند ماه نخواهد بود.

ایرج حریرچی عصر امروز(۱۵ اردیبشهت) در بازدید از بازار ماهی فروشان بندرعباس با اعلام اینکه گرمای هوا تاثیری در ویروس کرونا ندارد، افزود: پیش بینی می‌شود در دوماه پیش رو و تابستان به طور کلی روند ابتلا به کرونا در کشور سیر نزولی داشته باشد و تنها در بعضی استان‌ها موارد افزایشی داریم که تاثیری در سیر نزولی ندارد.

وی اضافه کرد: در فصل پاییز به دلیل خصوصیت فیزیکی و روند بازگشایی مدارس پیش بینی می‌شود ابتلا به این بیماری دوباره افزایش یابد، ولی این افزایش در حد اوج گیری اسفند ماه نخواهد بود.

حریرچی بر ادامه رعایت اصول بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: یکی از کار‌های مثبت انجام شده در هرمزگان شناسایی ۱۰۷ مورد مثبت از افراد مشغول و مرتبط با بازار ماهی فروشان است که در صورت عدم شناسایی آن‌ها چند هزار نفر مبتلا می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه تا کشف واکسن مؤثر ویروس کرونا باید عادت کنیم با آن زندگی کنیم، اظهار کرد: از همه کسانی که در بازار ماهی فروشی هستند آزمایش کرونا گرفته شده و در خود بازار هم اصلاحات بهداشتی انجام شده و این بازار در روز‌های آینده بازگشایی می‌شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: حمل و نقل، اماکن، کارخانجات و مشاغل با ریسک کم و متوسط در شهر‌هایی که وضعیت آن‌ها سفید است هم اکنون فعال هستند.

حریرچی خاطرنشان کرد: در جلسات آینده در این نوع شهر‌ها ممکن است مدارس به مدت یک ماه و اماکن ورزشی بازگشایی شود و مساجد شهر‌های زیارتی تنها برای برگزاری نماز جماعت باز خواهند بود و هرگونه سخنرانی و مراسم با تجمعات زیاد در آن‌ها همچنان ممنوع است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز از بیمارستان صحرایی شهید فاطمی ویژه بیماران کرونا، یک فروشگاه زنجیره‌ای و بازار ماهی فروشان بندرعباس بازدید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: