کد خبر: ۸۵۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۲۲۵
همزمان با آغاز تعطیلات ۵ روزه روز جهانی کارگر در چین، شهر ووهان و استان هوبی درهای اماکن و مناطق گردشگری را بعد از حدود ۵ ماه به روی گردشگران باز کرد.

بازگشت گردشگری به ووهان چینبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا ، همزمان با آغاز تعطیلات ۵ روزه روز جهانی کارگر در چین، شهر ووهان و استان هوبی درهای اماکن و مناطق گردشگری را بعد از حدود ۵ ماه به روی گردشگران باز کرد.

۲۲ جاذبه مهم گردشگری استان هوبی کانون شیوع ویروس کرونا از ابتدای ماه می (۱۲ اردیبهشت) بازگشایی شده است افزون بر ۵۲۰ هزار گردشگر فقط در سه روز نخست تعطیلات روز کارگر از این جاذبه ها بازدید کرده اند.

مقامات استان هوبی می گویند اگرچه این تعداد نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است اما اقداماتی که به تدریج در راستای کنترل ویروس کرونا در این استان انجام شده نشانه های امید به آینده گردشگری این استان را نمایان کرده است.

طبق اعلام اداره فرهنگ و گردشگری استان هوبی، تعداد بازدید کنندگان در این سه روز نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد کاهش یافته است در حالی که درآمد گردشگری استان هم با ۹۴.۵ درصد کاهش به ۳۰ میلیون یوان (۴.۲ میلیون دلار) رسیده است.

برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد و حفظ فاصله اجتماعی گردشگران، مقامات استان هوبی اعلام کرده اند گردشگران قبل از بازدید از اماکن دیدنی باید بلیط خود را رزرو کنند بر اساس این مقررات، تعداد گردشگران در هر سانس بازدید نباید بیشتر از ۳۰ درصد حداکثر ظرفیت موجود باشد.

گزارش می افزاید در ووهان، پایتخت استان هوبی نیز روز شنبه حدود ۱۷۸ هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری سطح یک این شهر بازدید کردند که نسبت به نخستین روز تعطیلات روز کارگر در سال گذشته ۵۸ درصد کاهش یافته است درآمد گردشگری این شهر هم با ۷۱ درصد کاهش به ۵.۴۴ میلیون یوان کاهش یافته است.

استان هوبی که به مدت ۷۶ روز قرنطینه بود سطح واکنش اضطراری نسبت به ویروس کرونا را از روز شنبه این هفته از سطح یک به سطح دو کاهش داده است با این حال اقدامات پیشگیری و کنترل همچنان اعمال می شود.

به گفته مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین، هیچ مورد جدید تایید شده ای از ابتلا به ویروس کرونا در روز یکشنبه برای ۳۰ امین روز متوالی در استان هوبی مشاهده نشده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در چین، شهر ووهان مرکز استان هوبی چین از روز ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی قرنطینه و هر گونه تردد درون شهری و همچنین ورود و خرج از این شهر ممنوع شد اما سرانجام این محدودیت ها از روز ۲۰ فروردین لغو شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: