کد خبر: ۸۴۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
تعداد بازدید: ۳۰۴
به گزارش اسپوتنیک از دوشنبه، مجلس نمایندگان پارلمان تاجیکستان روز چهارشنبه اصلاحاتی در آیین نامه تخلفات اداری کشور تصویب کردند که به موجب آن مجازات اتباع بیگانه کاهش می‌یابد.

تاجیکستان برای رونق گردشگری، مجازات اتباع بیگانه برای نقض قوانین این کشور را کاهش دادبه گزارش خبرداغ ، براساس این گزارش، "اکرم عمرزاد" معاون وزیر کشور تاجیکستان امروز با اعلام این خبر گفت: نمایندگان مجلس تاجیکستان برای نخستین بار تصمیم گرفتند با اصلاح قوانین جزایی، مجازات اتباع خارجی مقیم و یا مامور و مسافر به این کشور را در صورت تخطی از قوانین کشوری کاهش دهند.

وی در این خصوص گفت: "این تغییرات مربوط به مجازات اتباع بیگانه و افراد فاقد تابعیت به دلیل نقض قوانین ورود به مناطق مرزی و همچنین مقررات اقامت یا ثبت درخواست در کشور است. "

عمرزاد تاکید کرد که نمایندگان برای همین منظور پیشنهاد دادند تا در صورت ارتکاب خارجیان به جرم خاصی برای بار نخست، او را صرفا برای اخطار و یا جریمه به دستگاه قضایی معرفی کرده و تنها در صورت نقض مکرر قانون توسط فرد متخلف خارجیان، او را از کشور اخراج کنند.

وی هدف از انجام این تغییرات در قوانین جزایی کشور را کمک به توسعه صنعت گردشگری در تاجیکستان و همچنین ایجاد شرایط مطلوب برای جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

معاون وزیر کشور تاجیکستان در عین حال تصریح کرد که انجام این تغییرات در کد تخلفات اداری، زندگی را برای ساکنان مناطق مرزی که بستگان‌شان در آن طرف مرز زندگی می‌کنند، نیز آسانتر می‌کند، زیرا در حال حاضر دید و بازدید ساکنان مرزی با بستگان خود در آن سوی مرز بسیار دشوار است.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: