کد خبر: ۸۵۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۲۲۵
صادق درودگر با انتشار متنی به مخالفان از سرگیری رقابت های لیگ برتر، دلایلی ارائه داده مبنی بر اینکه، شروع مسابقات بهترین تصمیم ممکن است.

۱۲ دلیل برای شروع دوباره مسابقات فوتبالبه گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه ، چند روز پیش بود که کانون مربیان ایران با انتشار بیانیه ای خطاب به وزارت ورزش خواهان نیمه تمام ماندن رقابت های مسابقات فوتبال شد و دلایلی فنی در این بیانیه ذکر شد؛ حالا صادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فوتبال با اشاره به این بیانیه و البته سایر افرادی که موافق تعطیلی مسابقات هستند، دلایلی آورده و در مورد زوایای پنهان تعطیلی مسابقات هشدار داده است.

در ادامه این 12 دلیل را با هم می خوانیم....

تشکل های مدنی می توانند متضمن موفقیت بیشتر فوتبال باشند

در تاریخ 13 اردیبهشت کانون مربیان ایران طی بیانیه ای به وزارت ورزش و جوانان درخواست اتمام لیگ برتر فوتبال ایران را نمود ، با توجه به این که چهره های بسیار ارزشمندی در این کانون حضور دارند بر آن شدم نه به عنوان مسئول اقتصادی بلکه بعنوان یک علاقمند و کسی که سال‌ها در کشور سرمربی‌گری نموده است، با طرح سئولاتی درکنار این کانون بوده و با سکوت اجازه تضعیف آن‌را ندهم. بنده اعتقاد دارم تشکل های مدنی فوتبال، به شرطی که تشریفات قانونی را کاملا رعایت نمایند، می‌توانند متضمن موفقیت های بیشتر و توسعه فوتبال کشور باشند. لذا سئوالاتی برای روشن تر شدن دیدگاههای آن کانون محترم دارم که مطرح می‌سازم و امیدوارم با پاسخ دادن به آنها بتوانیم راه حل بهتری برای موفقیت پایدار فوتبال پیش بینی نماییم.

چرا فقط تعطیلی لیگ برتر را درخواست نموده اید؟

اولین سئوال بنده این است: اگر موضوع جان ورزشکاران مطرح است ، چرا فقط تعطیلی لیگ برتر را درخواست نموده اید، چرا همه لیگ ها و مسابقات تعطیل نشود ؟ چرا فقط لیگ برتر شایسته تهیه و ارسال چنین بیانیه ای بود آن هم نه خطاب به فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ که سازمان های مستقیم دارای مسئولیت اداره و مدیریت فوتبال کشور هستند، بلکه برای وزیر محترم ورزش و جوانان نامه تهیه فرموده اید؟

تکلیف تیم های صعود کننده از دسته اول چطور مشخص شود؟

دومین سئوال: از آنجا که کانون محترم پیشنهاد فرموده اند لیگ با 18 تیم در فصل بعد برگزار گردد، سئوال این است، تکلیف تیم‌های صعود کننده از لیگ‌دسته اول چه می‌شود؟ چگونه دو تیم صعود کننده تعیین می‌شوند، آیا با مسابقه؟ خوب اگر اینچنین است این موضوع با درخواست این کانون برای لغو مسابقات مغایرت دارد. آیا قرعه می اندازیم برای هر بازی و در نهایت دو تیم صعود کننده مشخص می‌شوند؟ آیا مسابقات آنها ادامه می‌یابد؟ اگر ادامه پیدا می کند، فرق آن بازیکنان و آن‌تیم‌ها با بازیکنان وتیم‌های لیگ‌برتر چیست؟

تکلیف تیم های دسته اول و دسته دوم چه می شود؟

سومین سئوال: تکلیف تیمهای سقوط کننده لیگ دسته اول و صعود کننده لیگ دو چه می‌شود؟

چه عجله ای برای گرفتن تصمیم دارید

چهارمین سئوال: دوستان آیا میدانیدفقط دو لیگ در کل دنیا تعطیل شده است؟ لیگ فرانسه و لیگ هلند.

لیگ هلند به دلیل هم امتیازی تیم‌های اول و دوم قهرمان نداشت. لیگ فرانسه نیز به دلیل اختلاف ۱۲ امتیازی پاریس سنت ژرمن قهرمان اعلام شد و هم اکنون باشگاه آمیان اعتراض شدیدی نسبت به سقوطش کرده و ادعا نموده در هفته های پایانی می‌توانست امتیاز بگیرد و در لیگ بماند. آیا می‌دانید سایر لیگ های جهان در انتظار تصمیمات کلان کشور هستند و بر اساس اطلاعاتی که در سایت های معتبر منتشر شده، مابقی لیگ‌های دنیا در شرف شروع به کار هستند؛ پس چه عجله ای برای اتخاذ تصمیم و ارائه طریق دارید قبل از اینکه تصمیمی اتخاذ گرد؟

با این تصمیم آیا سرمایه گذاران دلسرد نمی شوند

پنجمین سئوال: با اتخاذ چنین تصمیمی که توصیه فرموده اید، آیا سرمایه‌گذاران مشتاق که در لیگ های پایین تر سرمایه گذاری نموده اند مایوس نخواهند شد؟ آنها در انتظار حضور تیم هایشان در لیگ های دو، یک و لیگ برتر بودند؛ با این سردر گمی‌ها، آیا دلسرد نمی‌شوند و باشگاه‌داری را رها نمی کنند؟

با این تصمیم چند نفر بیکار می شوند؟

ششمین سئوال: با این تصمیم چند مربی، ماساژور، تدارکات، کارمند و بازیکن بیکار می‌شوند؟ بدین ترتیب مراکز پزشکی ورزشی، مراکز بازپروری ورزشکاران، فروشگاه‌های ورزشی، باشگاهها، هیات‌ها ، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز باید تعطیل گردند.

باید با زندگی کردن در کنار کرونا عادت کنیم

هفتمین سئوال : با توجه به اطلاعیه های سازمان جهانی بهداشت، مسئولان بهداشت ایران و ستاد مبارزه با کرونا این بیماری دیگر به طور دائمی با ماست و باید زندگی کردن با آن را یاد بگیریم؛ آنطور که متخصصان می گویند، پیک اصلی کرونا در پاییز سال جاری آغاز می‌گردد؛ خوب بدین ترتیب فصل بعد را چه کنیم؟ فصل بعد نیز از هم اکنون تعطیل شود؟

چطور در سال منتهی به جام جهانی لیگ را 18 تیمی کنیم؟

هشتمین سئوال : فرمود‌ه‌اید تیمهای لیگ برتر در فصل آینده ۱۸ تیمی شوند. آیا می‌شود در سال منتهی به جام جهانی لیگ را ۱۸ تیمی کنیم؟ چگونه با تعدد تعطیلات کشور، برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات مقدماتی جام جهانی لیگ را هجده تیمی کنیم؟ می‌شود لطفا جدول مسابقات را با توجه به برگزاری اردوهای تیم ملی و عدم امکان برگزاری مسابقات در تاریخ های ذکر شده ارائه نمایید؟

آیا در شرایط کنونی افزایش هزینه ها مورد تایید باشگاه ها است

نهمین سئوال: آیا در شرایط اقتصادی کنونی و کاهش درآمدهای باشگاه‌ها، افزودن دو تیم که در واقع معنی آن افزایش هزینه های دو هفته میزبانی، دو هفته میهمانی، چهار هفته تمرین، چهار هفته پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری با این وضعیت اقتصادی کشور مورد تایید باشگاه‌هاست؟

می شود بگوئید کدام بازیکن به خاطر کرونا درگذشته است

دهمین سئوال: اگر هم حرفه‌ای بودن را قبول داریم، نباید با شرایط کنار آمد و بر اساس اطلاعات توصیه‌های مسئولان فیفا، آی اف سی، سازمان بهداشتی جهان و کشور برنامه ریزی نمود!؟ می‌شود بگویید کدام بازیکن فعال در فوتبال از بیماری کرونا در گذشته است؟ و یا در لیگ فوتبال بلاروس که از آغاز شیوع این بیماری در حال برگزاری است کدام بازیکن آنها فوت نموده است؟

آیا باشگاه ها به انتخاب های فدراسیون اعتراض نخواهند کرد

یازدهمین سئوال: آیا اگر مسابقات با توجه به فرمایشات آن کانون محترم برگزار نشود، باشگاه‌های لیگ برتری با معرفی چهار تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا به انتخاب فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعتراض نخواهند نمود؟آیا کسبه ، دانشگاه‌ها ، مراکز اداری و تجاری، اماکن عمومی، با نامه مدیران و کارکنان تعطیل و یا به فعالیت ادامه می‌دهند؟

آیا پزشکان، نیروهای انتظامی، کارکنان و .. هم باید دست از کار بکشند ؟!

دوازدهمین و آخرین سئوال : آیا با این منطق و به خاطر حفظ جان انسانها که بسیار برای همه ما ارزشمند و مقدس است، پزشکان و پرستاران، نیروهای انتظامی، کارکنان دولت، کارکنان بیمارستان‌ها ، دستگاه‌های انتظامی و...... نباید دست از کار کشیده و در خانه بنشینند؟ با تعطیلی لیگ هزینه زندگی کارکنان باشگاه‌ها، مربیان و کادر فنی اداری را چه کسی متقبل می‌شود؟

باید تابع تصمیمات ارکان تصمیم گیری کشور باشیم

صادق درودگر حرف هایش را اینطور خاتمه داده است:« به این ترتیب به نظر می‌رسد بهتر است همه ما در مورد برگزرای و عدم برگزاری مسابقات فوتبال تابع تصمیمات عالی ترین ارکان تصمیم گیری کشور باشیم و در صورت اعلام شرایط کم خطر و سفید، برای برگزاری رقابت ها به دنبال تهیه پروتکل های پزشکی-اجرایی باشیم، تا امکان ابتلا به این بیماری را به حداقل برساند و به شرایط عادی زندگی بازگردیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: