کد خبر: ۸۴۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۲۳۲
یک مامور سابق سیا در فیلمی مستند درباره حملات ۱۱ سپتامبر گفت، این سازمان موقعیت اسامه بن لادن را پیش از این حادثه تعیین کرده بود اما بیل کلینتون به دلیل تلفات غیرنظامیان با کشتن او مخالفت کرد.

اعتراف مامور سابق سیا: کلینتون مانع کشتن بن لادن در ۱۹۹۸ شدبه گزارش خبرداغ ، در این فیلم مستند موسوم به "طولانی‌ترین جنگ"، باب گرنی، رییس سابق منطقه اسلام آباد سیا می گوید، این سازمان در روز ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸ اطلاعاتی دریافت کرد مبنی بر این که اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در قندهار افغانستان است.
به گفته گرنی، سیا که به دنبال استفاده از این اطلاعات و کشتن بن لادن بود، پیشنهاد به کار گیری بمبی را ارائه کرد که در خروجی محل سکونت بن لادن منفجر شود.
این مقام سابق سیا ادامه داد، در خصوص طرح این حمله با مقامات صحبت و نتیجه گیری شد که این حمله کاملا غیرممکن بوده و مقامات اظهار کرده‌اند که در صورت انجام آن، عوامل زندانی خواهند شد.
گرنی که توقف این حمله را با قانونی امضا شده از سوی بیل کلینتون، رییس جمهور وقت آمریکا مرتبط دانست، گفت، کلینتون از این حمله جلوگیری کرد.
این مستند همچنین شامل فایلی صوتی است که گفته می شود مربوط به کلینتون است. او در این فایل می گوید، بن لادن می تواند در فرصتی دستگیر شود. وی ادامه می‌دهد، می‌توان بر مبنای این اطلاعات بن لادن را کشت اما ۳۰۰ زن و کودک نیز در این حمله کشته خواهند شد.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: