کد خبر: ۸۴۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۴۹۴
مهدی یکتا؛ از «هشت» سوخته سرخ به «هشت» افسانه‌ای دل‌ها؛ تو برای این مردم زندگی کرده‌ای، همیشه کنارشان بوده‌ای و آن‌ها تا ابد نگهبان نام و نشانت باقی خواهند ماند.
کریمی جواب تتلو را می‌داد گُنده می‌شد!به گزارش خبرداغ ، رسانه ۷/ مهدی یکتا؛ از «هشت» سوخته سرخ به «هشت» افسانه‌ای دل‌ها؛ تو برای این مردم زندگی کرده‌ای، همیشه کنارشان بوده‌ای و آن‌ها تا ابد نگهبان نام و نشانت باقی خواهند ماند. نه از جهل جاهلان بترس و نه از نامردی نامردمان دلگیر مشو. قدر زر زرگر شناسد. کنارت هستیم رفیق. آنچه خواندید تازه‌ترین پُست مجتبی محرمی در دفاع از علی کریمی در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام منتشرکرد و…

چی شد که آن پُست را در حمایت از علی کریمی به اشتراک گذاشتی؟
علی کریمی احتیاجی به حمایت من ندارد ولی…

ولی چی؟‌
می‌دانم فردا پس فردا به من هم فحش می‌دهند، اما علی کریمی که نباید جواب امثال تتلو را بدهد. اگر جواب بدهد تتلو گنده می‌شود!

خیلی از فوتبالیست‌ها از علی کریمی حمایت کردند حتی پیام صادقیان!
پیام صادقیان؟! من نمی‌دانم چه بگویم. همین‌ها پای تتلو‌ها را به فوتبال باز کردند که حالا علیه علی کریمی اسطوره فوتبال ایران و پرسپولیس بی‌ادبی و اهانت کند. من نمی‌دانم لایو گذاشتن یا نگذاشتن علی کریمی برای یک بچه ۵ یا ۶ ساله چه ربطی به امیر تتلو دارد؟!

چه بگویم!
من می‌پرسم کسی از این بابا پرسیده که چرا تو با هرکس و ناکسی از آن ساشا سبحانی اختلاسگر تا نمی‌دانم فلان دختر کم‌سن و سال و… لایو می‌گذاری؟ کسی کاری به امیر تتلو ندارد ولی ظاهراً این بابا با همه کار دارد.

البته علی کریمی هم جوابش را نداد؟
امیر تتلو که عددی نیست. نباید هم جواب می‌داد و اگر جواب می‌داد گُنده می‌شد. متأسفانه این اینستاگرام و فضای مجازی بعضی از این آدم‌ها را شاخ کرده است. کسی که جلوی چند هزار نفر به خانواده خودش هم رحم نمی‌کند و به مادرش فحش می‌دهد انتظاری نمی‌رود با بقیه خوب تا کند.

مثل اینکه خیلی ناراحت شدی!
ناراحتی هم دارد. یارو را در ترکیه گرفته بودند خودش را … بود حالا توی فضای مجازی شاخ‌بازی درمی‌آورد. البته امثال این آقا که در کنسرت‌های خودشان فقط فحش می‌دهند هرگز نمی‌توانند اسطوره‌های فوتبال ایران را خراب کنند. علی پروین، علی کریمی، ناصر محمدخانی، ناصرحجازی، منصور پورحیدری، حسن روشن و امثال این‌ها بزرگ هستند و بزرگ هم می‌مانند.

اسم حسن روشن را آوردی و می‌دانیم فوتبالش را خیلی دوست داشتی.
بله، یک بازی تاج سابق با پاس داشت که حسن روشن کولاک کرد و هرگز آن بازی را فراموش نمی‌کنم.

برای تماشای بازی استقلال به ورزشگاه رفته بودی؟
راستش را بخواهی من مثل خیلی از بچه‌های پایین شهر به امجدیه می‌رفتم که کاسبی کنم!

کاسبی؟!
بله داداش! توی امجدیه تخمه، نان بربری و روزنامه باطله می‌فروختم…

تا الان نگفته بودی؟
سکو‌های امجدیه سیمانی بود و توی تابستان خیلی داغ و گرم می‌شد. تماشاگران روزنامه باطله زیرخودشان می‌گذاشتند که خُنک شوند. آن روز‌ها را هرگز فراموش نمی‌کنم.

صحبت‌های اخیرحسن روشن و ماجرایی که به وجود آمد را شنیدی؟
من کاری به این حرف‌ها ندارم. باید از کسانی که به فوتبال مملکت خدمت کردند با احترام یاد کنیم. همایون‌خان کم کسی نبود همان‌طورکه به هرحال تیمسار خسروانی هم برای استقلال و فوتبال ایران زحمت کشیده است. من کاری با کار‌های سیاسی ندارم ولی نباید به بزرگان دو باشگاه اهانت کرد. باید به این پیشکسوتان احترام گذاشت.

همین مسائل دست به دست هم داد تا هواداران دو تیم در فضای مجازی ازخجالت هم دربیایند. استقلالی‌ها هم کری خواندند که پرسپولیس دوست دارد ازطریق اسنپ جام برایش بیاورند؟!
سه سال پشت‌سرهم قهرمان شدیم. با اسنپ جام آوردند یا در استادیوم جام گرفتیم؟ این بازیکنان پرسپولیس با تمام وجود جنگیده و جام گرفته‌اند. این صحبت‌ها قشنگ نیست. در سه سال گذشته چرا هیچ تیمی نتوانست جلوی پرسپولیس را بگیرد؟! این تیم پرسپولیس واقعاً قابل احترام است.

این تیم پرسپولیس بهتراست یا تیمی که شما دردهه ۶۰ و اوایل ۷۰ درآن بازی می‌کردید؟
این پرسپولیس شاید از پرسپولیس ما هم بهتر باشد!

جداً؟!
وقتی تیمی سه سال پشت‌سر هم قهرمان می‌شود و در سال چهارم هم ۱۰ امتیاز از تیم دوم جلو می‌افتد. وقتی با همه محرومیت‌ها به فینال آسیا می‌رسد یعنی تیم بزرگی است.

راستی چرا نوشتی ازهشت سوخته؟!
نسل ما سوخت دیگر!

الان احمد نوراللهی شماره ۸ می‌پوشد. درباره او چه نظری داری؟
احمد هم جزو همین تیم بزرگ و دوست‌داشتنی است. تیمی که همه ما پرسپولیسی‌ها را خوشحال کرده و می‌کند.

چه شد که مجتبی محرمی به شماره ۸ علاقه‌مند شد؟
به خاطر پل برایتنر ستاره تیم ملی آلمان!

ولی پل برایتنرکه درتیم ملی آلمان شماره ۳ می‌پوشید؟
اما توی تیم باشگاهی اش بایرن‌مونیخ ۸ می‌پوشید.

مثل خودت که در پرسپولیس ۸ می‌پوشیدی و درتیم ملی پیراهن شماره ۳؟
گفتم که خیلی به پل برایتنر علاقه داشتم.

عجب فوتبالیست بزرگی هم بود. در ظاهر دفاع چپ بازی می‌کرد، اما همه جای زمین دیده می‌شد و یک اعجوبه بود. بعد‌ها هم مفسر و کارشناس تلویزیونی شد.
چند گل از جمله گل اول فینال ۷۴ و قهرمانی آلمان درجام جهانی را زد. او را خیلی دوست داشتم و همین طور بازی فرانسیسکو مارینهو، دفاع چپ تیم ملی برزیل را می‌پسندیدم. همه برزیلی‌ها سیاه بودند و این یکی بور بود.

راستی با علی پروین آشتی کردید؟
مگر قهر بودیم که آشتی کنیم؟ علی‌آقا برای من زحمت کشیده و مربی‌ام بوده است. در مراسم عقدکنان من حضور داشته و سر خاکسپاری مادرم آمد. دستش هم درد نکند و آدم بی‌منظوری نیستم ولی دیدم هر کس از راه می‌رسد به من می‌گوید علی‌آقا به تو خانه داده است. ما بچه پایین شهر هستیم و یک‌سری چیز‌ها را می‌فهمیم. من هم خانه و زندگی داشتم. می‌توانستم الان چند تا آپارتمان داشته باشم، اما در پرسپولیس ماندم به خاطر گل روی علی‌آقا و خدابیامرز پدرم که خیلی هم با آقای پروین رفیق بودند. من یک گله کوچک کردم ولی با کس قهر نیستم.

 

منبع خبر: خبر ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: