کد خبر: ۸۴۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
تعداد بازدید: ۷۵۴۷
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۴۸۱ نفر رسید.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۴ اردیبهشت+جدولبه گزارش خبرداغ ، کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز- ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹- و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به 87 هزار و ۲۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴۸۱ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون 64 هزار و۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. اگرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی و لغو تردد و سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد. نکات بهداشتی هم باید با جدیت بیشتری مورد ملاحظه و مراعات باشد تا بتوانیم این مرحله را هر روز با روند کاهشی به سمت مهار و کنترل بیماری پیش ببریم.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۴ اردیبهشت ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل        
4 اصفهان        
5 البرز        
6 ایلام ۳ ۴۸   ۴۵۲
7 بوشهر        
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۱۰ ۲۵ ۲۹۱ ۳۳۲
10 خراسان جنوبی ۱۴ ۴۲   ۴۷۸
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی   ۶۷   ۶۰۶
13 خوزستان ۷۷ ۱۷۹ ۱۴۷۲ ۱۹۱۲
14 زنجان      
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس ۹۵ ۷۵ ۷۰۶ ۳۰۵۴
18 قزوین        
19 قم        
20 کردستان ۲۱ ۱۱۰ ۶۰۳ ۱۰۵۴
21 کرمان        
22 کرمانشاه        
23 کهگیلویه و بویراحمد        
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران        
28 مرکزی        
29 هرمزگان        
30 همدان        
31 یزد        

***

۷۷ ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شد

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ظهر امروز پنجشنبه در رابطه با تازه‌ترین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان خوزستان، بیان کرد: بر اساس تشخیص‌های قطعی انجام شده در شبانه‌روز گذشته، ۷۷ ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی و ثبت شده است تا به این ترتیب شمار مبتلایان به این بیماری در استان به یک هزار و ۹۱۲ نفر افزایش یابد.

وی افزود: این ۷۷ مورد به تفکیک؛ اهواز ۴۳ مورد، شوشتر ۶ مورد، شهرستان‌های دزفول و کارون هر کدام ۵ مورد، شهرستان‌های باوی، خرمشهر و آبادان هر کدام ۳ مورد، شهرستان‌های بهبهان و هویزه هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های ایذه، حمیدیه، رامهرمز، شوش و ماهشهر هر کدام یک مورد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از هم استانی‌های ما بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند تا به این ترتیب تعداد فوت‌شدگان در خوزستان به ۱۷۹ نفر افزایش یابد.

احسان پور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان خوزستان تحت درمان هستند و با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه‌های علوم پزشکی تاکنون یک هزار و ۴۷۲ بیمار پس از بهبودی از مراکز بیمارستانی استان ترخیص شدند.

شناسایی ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در فارس

با شناسایی ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس آمار مبتلایان به ۳ هزار و ۵۴ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی هزار و ۱۸۹ نمونه آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته و تشخیص ۹۵ مورد مثبت در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، با بررسی ۳۰ هزار و ۲۴۳ نمونه آزمایشگاهی، در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

وی، آمار کنونی مبتلایان در استان فارس را ۳ هزار و ۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۷۰۶ نفر با بهبودی کامل، از مراکز درمانی ترخیص شده اند و هزار و ۷۰۸ نفر نیز به علت شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی هستند که سلامت آنان به طور منظم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفراز هم استانی‌های عزیز در اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند، ادامه داد: بر این اساس آمار مرگ و میر در استان، تاکنون ۷۵ مورد بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سیر صعودی آمار مبتلایان در استان، نسبت به جدی گرفتن توصیه‌های سلامت هشدار داد. تا زمان وجود زنجیره‌های انتقال ویروس، باید در صورت خروج از منزل، فاصله ایمن را که دست کم یک متر است رعایت کرده که متاسفانه شاهد بی توجهی عده‌ای به این موضوع هستیم و ممکن است روز‌های سختی را تجربه کنیم.

خودمراقبتی، شست و شوی منظم دست‌ها و استفاده از ماسک، دیگر توصیه‌های وی برای مصونیت از ابتلا به کرونا بود.

۶۰۶ مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۶۰۶ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی ۶۰۶ مبتلا به کرونا در خراسان شمالی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر چهارم اردیبهشت، ۶۰۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار فوتی‌ها نیز به ۶۷ نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۲۸۱ نفر، شیروان ۷۳ نفر، فاروج ۳۷ نفر، مانه و سملقان ۴۴ نفر، جاجرم ۲۸ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵ نفر و اسفراین ۱۰۵ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

وی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیر ضروری تاکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند، گفت: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ و میر خواهیم بود.

افزایش شمار بهبودیافتگان و مبتلایان به کرونا در کردستان

با اضافه شدن ۲۱ بیمار دیگر به آمار مبتلایان کرونا، تعداد بیماران به این بیماری در استان به هزار و ۵۴ نفر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کُردستان گفت: تاکنون از ۲هزار و ۴۸۷ نمونه گرفته شده، یک هزار و ۳۶۰ نمونه منفی و هزار و ۵۴ نمونه هم مثبت بوده است.

دکتر فرزین رضاعی افزود: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در سقز ۲۷۱، بانه ۱۴۱، سنندج ۲۵۲، کامیاران ۵۳، قروه ۸۴، مریوان ۶۷، دیواندره ۶۴، بیجار ۴۷، دهگلان ۵۸ و سروآباد ۱۷ نفر است.

وی با اشاره به اینکه از دیروز تا ظهر امروز موردی از فوت مبتلایان به کرونا گزارش نشده است گفت: تاکنون ۱۱۰ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست داده اند. از ابتدای شیوع بیماری در استان تاکنون ۶۰۳ نفر بهبود یافته اند.

شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۱۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۷۸ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از دو هزار و ۱۹۵ آزمایش انجام شده، هزار و ۷۱۷ نفر تست شان منفی و ۴۷۸ نفر جواب تست شان مثبت شد.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴۱۸ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۱۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال ۳ نفر آن‌ها وخیم اعلام شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گدشته به مبتلایان ویروس کرونا از بین ۱۱۲ آزمایش انجام شده، گفت: از این تعداد ۸ نفر از بیرجند، ۲ نفر از طبس و از شهرستان‌های فردوس، قاین، سرایان و درمیان هرکدام یک نفر است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی ۴۲ نفر هستند. ۲۰۲ هزار و ۸۲۱ نفر در استان تاکنون در مرحله دوم غربالگری شدند.

۳ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با احتساب آمار جدید، شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۴۵۲ نفر افزایش یافته است.

دکتر کریمیان افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که بدین ترتیب تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۴۸ مورد رسیده است.

وی توصیه کرد مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وپرهیز از تردد‌های غیر ضرور به قطع زنجیره کرونا در استان کمک کنند.
شهرستان‌های ایلام وایوان از نظر ابتلا به ویروس کرونا وتعداد جانباختگان این بیماری در وضعیت قرمز قرار دارند.

شناسایی ۱۰ مورد جدید در چهارمحال و بختیاری/ ابتلای ۳۳۲ نفر به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر مجید شیرانی گفت: با شناسایی پنج نفر مثبت قطعی در استان و پنج نفر از هم استانی‌هایی که از کشور کویت بازگشتند، تا امروز ۳۳۲ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۲۹۱ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۲۵ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: در خانه ماندن و دوری از تجمع سبب می‌شود تا ویروس کرونا هرچه زودتر سیر نزولی یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدمهدی
Germany
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
گمشو بابا خجالت بکشید با این اماردادنتون
ممد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
شاشیدم تو آمارد
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: