کد خبر: ۸۴۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۴۰۸
معاون کل وزیر بهداشت اظهار داشت: تاکنون دارو و واکسن مشخصی برای بیماری کووید ۱۹ شناسایی نشده زیرا این بیماری عمری چهار ماهه دارد. وی افزود: محققان ایرانی در حال انجام آزمایش‌های علمی برای یافتن واکسن و داروی این بیماری هستند و هر کسی ادعای یافتن این بیماری را داشته باشد به لحاظ علمی معقول نیست.

حریرچی: کرونا فقط 4 ماه است که شناسایی شده؛ ادعای یافتن واکسن و داروی این بیماری در این مدت معقول نیستمعاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محققان و دانشمندان ایرانی به صورت جدی در تلاش برای یافتن واکسن و داروی تاثیرگذار برای درمان بیماری کووید ۱۹ هستند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا ،ایرج حریرچی پنجشنبه در جریان بازدید از بیمارستان طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون دارو و واکسن مشخصی برای بیماری کووید ۱۹ شناسایی نشده زیرا این بیماری عمری چهار ماهه دارد.

وی افزود: محققان ایرانی در حال انجام آزمایش‌های علمی برای یافتن واکسن و داروی این بیماری هستند و هر کسی ادعای یافتن این بیماری را داشته باشد به لحاظ علمی معقول نیست.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط استان خوزستان را از نظر شیوع بیماری کرونا مثبت ارزیابی کرد و گفت‌: استان خوزستان با اقدامات مناسبی که در مقابله با ویروس کرونا انجام داده جز استان‌های کم‌شیوع است.

حریرچی تصریح کرد:بیماری کرونا در استان خوزستان بخوبی مدیریت شده و امیدواریم مردم این استان فاصله‌ اجتماعی را به منظور قطع زنجیره انتشار این بیماری بخوبی رعایت کنند.

وی با اشاره به میزان بالای بستری بیماران کرونایی در یک هفته گذشته در استان خوزستان گفت‌: متاسفانه در یک هفته گذشته تعداد بیماران بستری در خوزستان روند صعودی به خود گرفته که باعث نگرانی وزارت بهداشت شده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت‌: این ویروس توسط یک نفر در دنیا شیوع پیدا کرد و همچنان در کمین است و باید فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: مشاغل و کسب و کارهایی که بازگشایی می شوند ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی هستند در غیر این صورت باید با بیماری کرونا درگیر شویم.

حریرچی از مردم خواست با خیال راحت به درمان دیگر بیماریی‌ها خود بپردازند. مردم از مراجعه برای درمان بیماری‌های دیگر از جمله واکسیناسیون کودکان، رسیدگی به زنان باردار، فشار خون و دیگر بیماری ها نگران نباشند زیرا تمامی پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا شدن مردم به بیماری کرونا در مراکز بهداشتی رعایت می‌شود.

وی آمار مرگ و میر در کشور را در سالهای گذشته روزانه یکهزار و ۵۰ نفر با اکثریت افراد زیر ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: مردم برای جلوگیری از افزایش میزان مرگ زودرس باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که در سفری یک روزه وارد خوزستان شده، از بیمارستان رازی اهواز و مرکز بهداشت غرب اهواز دیدن کرد. وی پس از بررسی روند اقدام انجام شده در مقابله با بیماری کرونا در اهواز، برای بررسی وضعیت این بیماری عازم آبادان شد و از بیمارستان طالقانی این شهر بازدید کرد، بیماران مبتلا به ویروس کرونا در آبادان، در بیمارستان طالقانی این شهر بستری هستند.

ویروس کرونا موسوم به " کووید ۱۹" اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: