کد خبر: ۸۴۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
تعداد بازدید: ۱۷۳
مرکز پژوهش‌های مجلس:
مرکز پژوهش‌های مجلس با تشریح آثار و پیامدهای شیوع کرونا بر نظام اداری اعلام کرد: شیوع بیماری کرونا وضعیت فوق‌العاده‌ای را برای نظام اداری کشور ایجاد کرده است که این وضعیت باید توسط اقدامات فوق‌العاده پاسخ داده شود.

شیوع کرونا وضعیت فوق العاده‌ای برای نظام اداری ایجاد کرده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، دفتر مطالعات اجتماعی این مرکز روز چهارشنبه در گزارشی با عنوان «درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا (۳۵) کرونا و نظام اداری» اعلام کرد: تشکیل «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به‌عنوان نهادی جدید برای تصمیم‌گیری در حوزه نظام اداری، تصمیمات متعدد ستاد و مراجع دیگر در زمینه‌های مختلف مانند تعطیلی جلسات مجلس شورای اسلامی و مراکز آموزشی و انفعال نسبی سازمان اداری و استخدامی کشور، همه نشان‌دهنده عدم انعطاف‌پذیری نظام اداری و اتخاذ برخی تصمیمات قابل اعتنا در مواجهه با این بحران در نظام اداری کشور است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود این آنچه درحال حاضر حائز اهمیت است، سازماندهی وضعیت موجود و اتخاذ سیاست‌های دقیق‌تر و کارشناسانه‌تر و بررسی تبعات ناشی از تصمیمات اتخاذ شده است.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با تشریح تبعات بروز کرونا در نظام اداری به موارد همچون شکل‌گیری مراجع جدید تصمیم‌گیری در حوزه نظام اداری و انفعال نسبی سازمان اداری و استخدامی کشور به‌عنوان نهاد متولی حوزه نظام اداری عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا وضعیت فوق‌العاده‌ای را برای نظام اداری کشور ایجاد کرده است که این وضعیت باید توسط اقدامات فوق‌العاده پاسخ داده شود.

این گزارش یادآور شد: نظام اداری کشور به‌دلیل عدم آمادگی برای مواجهه با شرایط بحران، وضعیت غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کند. به‌گونه‌ای که با مرجع تصمیم‌گیری جدید یعنی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تصمیمات شورای‌عالی امنیت ملی درخصوص پرداخت فوق‌العاده ویژه به کادر درمانی و برخی از تصمیمات قابل انتقاد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (که در آینده هم ممکن است استمرار یابد) روبه‌رو هستیم.

مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: هرچند تصمیمات اتخاذشده توسط مراجع مذکور در شرایط بحرانی اجتناب‌ناپذیر بوده، اما با توجه به اینکه تاریخ مشخصی برای پایان بحران نمی‌توان پیش‌بینی کرد بنابراین سازمان اداری و استخدامی کشور به‌عنوان متولی نظام اداری باید اولاً راهکارهای اجرایی تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را با بررسی‌های کارشناسی بیشتر تهیه کند. ثانیاً درصدد بررسی و پیشنهاد راهکارهای جدید برای مقابله با این بحران باشد.

بر اساس این گزارش برای آنکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در تصمیمات بعدی قوانین و مقررات موجود و ملاحظات کارشناسی را مراعات کند نیز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: