کد خبر: ۸۴۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
تعداد بازدید: ۲۳۷
رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس با غیر متعارف خواندن سخنان کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح دوفوریتی اصلاح قانون انتخابات، گفت: اینکه طرحی در مرحله تصویب فوریت باشد و یکی از اعضای شورای نگهبان با برخی تعابیر کنایه‌آمیز و استهزاکننده واکنش نشان دهد، خیلی عجیب است .

شورای نگهبان در چارچوب حفظ شرع و قانون اساسی اظهارنظر کند/ اظهارات کدخدایی با شأن شورای نگهبان منافات دارد/ کمک‌های بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت باید شفاف شودبه گزارش خبرداغ، محمود صادقی نماینده مجلس در گفت‌وگو‌ باایلنا، درباره الحاق یک تبصره به قانون انتخابات و موضع‌گیری سخنگوی شورای نگهبان، گفت: در حال حاضر دو فوریت این طرح تصویب شده است و هنوز وارد اصل و بررسی آن نشده‌ایم؛ واکنش آقای کدخدایی هم مثل دیگر کارهای ایشان غیرمتعارف استف وقتی فقط فوریت یک طرح تصویب شده و هنوز اصل آن مورد بررسی قرار نگرفته است، اینگونه اظهارنظر کردن با شأن شورای نگهبان خیلی منافات دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید حافظ شرع و قانون اساسی باشد و اعضای آن صرفا در این چارچوب اظهارنظر کنند، گفت: اینکه طرحی در مرحله تصویب فوریت باشد و یکی از اعضای شورای نگهبان با برخی تعابیر کنایه‌آمیز و استهزاکننده واکنش نشان دهد، خیلی عجیب است .

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس درباره اینکه آیا این واکنش نشان از رد طرح توسط شورای نگهبان دارد، گفت: این موضوع نظر شخصی  یک عضو شورای نگهبان بوده، شأن شورا بالاتر از این است که تابع نظر یک فرد باشد؛ شورای نگهبان باید اعلام کند که طرح با کجای شرع و قانون اساسی مغایرت دارد.

وی با اشاره به مفاد طرح گفت: مفاد این طرح دوفوریتی بر این تاکید دارد که نمایندگان این حق را داشته باشند تا علیه کسانی که گزارش خلاف واقع داده‌اند، طرح شکایت کنند و در صورت اثبات خلاف واقع بودن گزارش افراد، آنها مجازات شوند؛ این با هیچ اصلی از قانون اساسی نه تنها مغایرت ندارد بلکه مطابقت هم دارد ؛ هیچ مغایرتی هم با شرع ندارد.

نماینده تهران درباره علت واکنش تند سخنگوی شورای نگهبان گفت: واکنش او بیشتر سیاسی و نه حقوقی است.

صادقی همچنین درباره اعتراض برخی افراد از جمله اعضای شورای شهر به گزارش تعداد مبتلایان به کرونا در تهران گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در موضوع و ابعاد مختلف کرونا  و نیز در مورد آمارها به صورت تفصیلی ورود پیدا کرده است، اما هنوز نتیجه گزارش را نمی‌دانم.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت باید به مساله ورود کند و من هم به عنوان رئیس فراکسیون شفاف‌سازی دنبال نظام آماری هستم اما اولویت با کمیسیون بهداشت است، خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی که سخنگوی وزارت بهداشت می‌دهد قید دارد و تاکید دارند که مرگ‌ها و مبتلایان قطعی را اعلام می‌کنند، این یعنی ممکن است موارد غیر قطعی هم وجود داشته باشد که به آن اشاره نمی‌شود.

وی درباره نهادهایی که اسم مردمی دارند اما با منت به مردم کمک می‌کنند و کمک‌های آنها نیز شائبه‌های سیاسی دارد، گفت: باید شفاف شود؛ اما به هر حال بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت کمک‌هایی می‌کنند در حد انتظار نیست اما جزئیات آن را به صورت غیر رسانه‌ای از مسئولان پرس‌وجو کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: