کد خبر: ۸۴۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۴۸۷
به دلیل آنکه شرکت‌های نفت شیل آمریکا دیگر جایی برای انبار کردن نفت خود ندارند، کار به جایی رسیده که باید برای اینکه خریداران نفت آن‌ها را ببرند، به آن‌ها پول هم پرداخت کنند.

چرا قیمت نفت امریکا منفی شد؟به گزارش خبرداغ به نقل از  گاردین، دقایقی پیش قیمت نفت امریکا به زیر صفر رسید و منفی ۳۵.۲۰ دلار به فروش رسید.

دلیل این سقوط قیمت از ۱۸ دلار به منفی ۳۵ دلار که از قضا بیش از ۵۳ دلار کاهش داشته این است که شرکت‌های آمریکایی دیگر جایی برای انبار کردن نفت خود ندارند.

در سایه شیوع ویروس کرونا تقاضا برای نفت در بازار جهانی به شدت کاهش یافته و شرکت‌ها برای ادامه فعالیت خود و به امید بهبود اوضاع در روز‌های پسا کرونا، به انبار کردن نفت حتی در نفتکش‌ها روی آورده و حتی نفتکش‌های کوچک را برای انبار نفت در سواحل امریکا اجاره می‌کنند.

حالا ظرفیت این انبار‌ها تمام شده و شرکت‌ها مجبور هستند به خریداران برای بردن نفت مازاد خود، حتی تا بشکه‌ای ۳۵ دلار پول بدهند.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: