کد خبر: ۸۴۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۳۱۵
رسانه‌های کانادا اعلام کردند، در تیراندازی فردی مسلح در ناحیه‌ای حومه‌ای از منطقه نووااسکوتیا در این کشور دست کم ۱۶ تن کشته شده‌اند. مقام‌ها اعلام کردند، یک افسر پلیس جزو کشته‌های این حادثه است. مقامها فرد مسلح را با اسم "گابریل وورتمن"، ۵۱ ساله معرفی کرده‌اند.

افزایش شمار کشته‌های تیراندازی در کانادا به ۱۶ تن / پلیس: حادثه، تروریستی نبود / متهم ۵۱ ساله با لباس و خودروی مشابه پلیس دست به تیراندازی زده / شاید شیوع کروناز در حادثه دخیل بودهرسانه‌های کانادا اعلام کردند، در تیراندازی فردی مسلح در ناحیه‌ای حومه‌ای از منطقه نووااسکوتیا در این کشور دست کم ۱۶ تن کشته شده‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تیراندازی که یکی از بدترین کشتارهای دسته جمعی در تاریخ معاصر کانادا را رقم زده است.

پلیس کانادا اعلام کرد، تیراندازی ابتدا شنبه شب در شهر پورتاپیک این کشور شروع شد و حدود ۱۲ ساعت بعد در یک پمپ بنزین در شهر آنفیلد در فاصله ۲۲ مایلی از محل اولیه با مرگ فرد تیرانداز به پایان رسید. پلیس درخصوص اینکه عامل تیراندازی چطور جان باخته توضیح بیشتری نداده اما چند شاهد به رسانه‌های محلی گفتند که صدای رگبار گلوله‌هایی را که به زندگی وی پایان داد، شنیده‌اند.

مقام‌ها اعلام کردند، یک افسر پلیس جزو کشته‌های این حادثه است. شبکه خبری سی.بی.سی کانادا از برندا لاکی، یک مقام رده بالای پلیس این کشور نقل قول کرد که گفته است، تعداد ۱۶ کشته این تیراندازی شامل خود فرد مسلح نبوده است. مقامها او را با اسم "گابریل وورتمن"، ۵۱ ساله معرفی کرده‌اند.

هنوز انگیزه این تیراندازی اعلام نشده است. پلیس همچنین گفت این تیراندازی در ابتدای امر به صورت تصادفی انجام نشده بود اما در ادامه به صورت تصادفی و کورکورانه صورت گرفت. همچنین مقام مذکور پلیس گفت که از نظر مقام‌های پلیس، این حادثه یک اقدام تروریستی در نظر گرفته نمی‌شود.

مقام‌ها خاطرنشان کردند، وورتمن یک دندانپزشک اهل نووا اسکوتیا بوده و با برخی از قربانی‌ها رابطه داشته و چهره شناخته شده‌ای برای پلیس نبوده است. مقام‌ها همچنین گفتند این فرض را که شیوع کروناویروس نیز در این حادثه دخیل بوده باشد، در نظر دارند.

کریس لدر، یک مقام ارشد تحقیقات جنایی پلیس کانادا نیز گفت، شنبه شب در تماسی تلفنی از پلیس نووا اسکوتیا خواسته شد که به یک خانه برود و ماموران پلیس در آنجا اجسادی را داخل و خارج از خانه یافتند اما خبری از متهم نبود و پلیس طی ۱۲ ساعت بعد از آن به تعقیب وورتمن در سراسر استان پرداخت.

به گفته برندا لاکی، صحنه جرم در منطقه‌ای ۵۰ کیلومتری گسترش یافته است. همچنین به گفته لدر، وورتمن ظاهرا با لباس و خودرویی مشابه با لباس و خودروی نیروهای پلیس کانادا دست به این اقدام زده است اما مقامها گفتند که او در ادامه با تعویض خودرو، سوار به یک شورلت ترکر نقره‌ای رنگ در منطقه میلفورد شده است. پلیس کانادا تاکید کرده که او به هیچ وجه در استخدام پلیس نبوده است.

به گفته لدر، اجساد قربانیان این تیراندازی در چند مکان یافت شده‌اند و چند مکان نیز به آتش کشیده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: