کد خبر: ۸۴۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
تعداد بازدید: ۳۹۲
سید شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد:
گزارش دیوان محاسبات در رابطه با این موضوع در مجلس خوانده شد اما حقوق مردم نادیده گرفته می شود. ۴.۸ میلیارد دلار نیست که گم شده بلکه حقوق مردم گم شده است. گزارش خوبی ارائه شد و استفاده صحیح از آن می‌تواند روند سیاست‌گذاری را اصلاح کند

در ماجرای گم شدن ۴.۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی، حقوق مردم تضییع شد/ در دلار ۴۲۰۰ تومانی حتما رانت و فساد رخ داده است/ دولت یک قیمت به گزارش سرویس اقتصادی خبرداغ؛ شمس الدین حسینی، وزیر اسبق اقتصاد و منتخب مردم در مجلس یازدهم: اینکه گفته می شود به میزان ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی تخصیص یافته و کالاهای آن به کشور نیامده است همه ماجرا نیست و بخشی از آن تلقی می شود.

به یکباره ارز «من‌درآوردی» اعلام شد و تخصیص ارز با قیمتی «من‌درآوردی» صورت گرفت. آیا هدف سیاستگذار با تعیین این نرخ ارز که مثلاً کنترل تورم و قیمت ها بود به هدف اصابت کرد؟

کالاهای ارزانی که قرار بود با ارز ترجیحی به دست مردم برسد، نرسید. مشکل به ۴.۸ میلیارد دلار ختم نمی شود مشکل به رانت کل موضوع و قیمت گذاری غلط باز می‌گردد. در این تردید نکنید وقتی قیمت ارز در بازار ۱۶ هزار تومان است و شما ۴۲۰۰ تومان تخصیص می دهید حتماً رانت و فساد وجود دارد.

گزارش دیوان محاسبات در رابطه با این موضوع در مجلس خوانده شد اما حقوق مردم نادیده گرفته می شود. ۴.۸ میلیارد دلار نیست که گم شده بلکه حقوق مردم گم شده است. گزارش خوبی ارائه شد و استفاده صحیح از آن می‌تواند روند سیاست‌گذاری را اصلاح کند/ فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: