کد خبر: ۸۴۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
تعداد بازدید: ۲۶۱
یک کارشناس مسائل منطقه در خصوص اهداف سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق گفت: علیرغم اینکه وضعیت امروز، وضعیت خاص دوران کرونایی است و اغلب سفرها و رایزنی‌های حضوری دیپلماتیک متوقف شده؛ به دلیل حساسیت گسترده مسائل انسانی در محدوده ادلب، رسیدگی به این مسائل و رایزنی با مقام‌های سوریه حساسیت بالایی پیدا کرده و یک امر ضروری به حساب می‌آید.

اهداف سفر روز دوشنبه ظریف به سوریه/ حساسیت مسائل انسانی در منطقه ادلب، رایزنی با مقام‌های سوری را به یک ضرورت تبدیل کرده استبه گزارش خبرداغ ، صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به سفر روز دوشنبه وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه، در خصوص اهداف احتمالی این سفر و میزان اهمیت آن در برهه کنونی گفت: در شرایط فعلی وضعیت ادلب به نحوی است که جمعیت زیادی در این محدوده وجود دارند که بخشی از این جمعیت گروه‌های تروریستی مشخصی هستند که همه سازمان‌های بین‌المللی و کشورها آن‌ها را به عنوان گروه‌های تروریستی می‌شناسند؛ جمعیتی هم هستند که خانواده‌های ساکن ادلب بودند و همچنان ساکن این منطقه هستند و همچنین گروه‌های مسلحی که با گروه‌های تروریستی شاخص ادغام نشده‌اند؛ بنابراین یک ترکیب گوناگونی از جمعیت در آن منطقه متراکم شده است که نگرانی اول در برهه کنونی می‌تواند مساله شیوع ویروس کرونا در بین آن‌ها باشد که در نهایت مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.  

وی ادامه داد: مساله کرونا نخستین مساله و مساله اخلاقی امروز منطقه است که لازم است برای دسترسی جمعیت حاضر در ادلب به امکانات پزشکی و همچنین تفکیک افراد بیمار از دیگران تصمیمی اتخاذ شود.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: از طرف دیگ نیروهای سوریه طبق توافقی که با روسیه انجام دادند در یک محدوده‌هایی قرار گرفته‌اند و در صدد این هستند که بتوانند ادلب را آزاد کنند؛ این موضوع هم بحثی است که نیروی نظامی و مسلح را نمی‌توان دائم در حال توقف نگه داشت و مشکلی است که باید هرچه سریع‌تر مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: البته ترکیه نیز در این حوزه مشکلاتی دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کرد و حضور نیروهای مسلح این کشور در خاک سوریه و اطراف ادلب هم با خواسته دولت مرکزی و خواسته دو کشور دیگر ضامن روند صلح آستانه یعنی ایران و روسیه در تعارض قرار دارد که باید با کمترین هزینه مورد رسیدگی قرار بگیرد.

زنگنه گفت: همچنین از طرف ثالث بیم آن می‌رود که گروه‌های تروریستی حاضر در ادلب با تجهیزات شیمیایی خود هم ارتش سوریه و هم مردم ادلب را مورد حمله و آسیب قرار داده و مشکلات دیگری ایجاد کنند. لذا علیرغم اینکه وضعیت امروز، وضعیت خاص دوران کرونایی است و اغلب سفرها و رایزنی‌های حضوری دیپلماتیک متوقف شده؛ به دلیل حساسیت گسترده مسائل انسانی در محدوده ادلب، رسیدگی به این مسائل و رایزنی با مقام‌های سوریه حساسیت بالایی پیدا کرده و یک امر ضروری به حساب می‌آید.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: