کد خبر: ۸۴۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
تعداد بازدید: ۳۲۹
روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی از جمله سوئیس و بلژیک همچنان ادامه دارد و تعداد قربانیان در اسپانیا نیز از نوزده هزار نفر عبور کرد.

کرونا؛ افزایش ابتلا در سوئیس و بلژیک؛ جانباختگان اسپانیا از ۱۹ هزار نفر گذشتبه گزارش خبرداغ ، همزمان با عبور تعداد مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در کشورهای اروپایی از مرز یک میلیو نفر، مسئولان درمانی اسپانیا، بلژیک و سوئیس نیز امروز (پنجشنبه) آماری جدید از مبتلایان و قربانیان این ویروس ارائه کردند.

در اسپانیا علی‌رغم کاهش نسبی تعداد جان‌باختگان روزانه در کنار تدابیر جدی پیشگیرانه درمانی، آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است.

وزارت بهداشت اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۱۸۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، همچنین از روز گذشته تا کنون ۵۵۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که این ارقام جدید نسبت به دیروز شاهد افزایش است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۱۸۲۸۱۶ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۱۹۱۳۰ تن افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد از روز گذشته تا کنون ۳۴۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» این اداره با اعلام آمار جدید، گزارش داد که تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۲۶۳۳۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

همچنین با جان باختن ۶۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری، تعداد کل قربانیان آن در سوئیس به ۱۲۵۱ نفر رسیده است.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک نیز گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۲۳۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۴۱۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۳۴۸۰۹ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۴۸۵۷ نفر افزایش یافت.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند از مرز دو میلیون نفر فراتر رفته که سهم قاره اروپا از این میان، بیش از یک میلیون نفر یعنی نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: