کد خبر: ۸۴۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
تعداد بازدید: ۲۱۳
این روزها در صفحات رسمی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نظرسنجی‌های مختلفی برگزار می‌شود که در تمامی آنها بازیکنان ایرانی پیشتاز هستند و این نشان از علاقه فراوان و اهمیت ورزش فوتبال بین ایرانی‌هاست.

بیرانوند: خوشحالم که بهترین آسیایی شدمبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: این روزها در صفحات رسمی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نظرسنجی‌های مختلفی برگزار می‌شود که در تمامی آنها بازیکنان ایرانی پیشتاز هستند و این نشان از علاقه فراوان و اهمیت ورزش فوتبال بین ایرانی‌هاست.

در یکی از مهم‌ترین این نظرسنجی‌ها سایت رسمی AFC اقدام به انتخاب بهترین بازیکن آسیایی تاریخ جام‌جهانی کرد که در این لیست نام نفراتی مثل کیسوکه هوندا از ژاپن، پارک‌جی‌سونگ از کره‌جنوبی، سامی الجابر، تیم کیهیل و علیرضا بیرانوند از کشورمان به چشم می‌خورد.

بیرانوند که برایش مهم بود این عنوان را کسب کند بارها در گفت‌وگوهایش با رسانه‌ها اعلام کرده بود این یک مساله ملی است و چون او تنها نماینده کشورمان در این نظرسنجی است نباید به این موضوع رنگی نگاه کنیم و از هواداران تمامی تیم‌های لیگ برتری خواست که به او رای بدهند. در پایان هم همان اتفاقی رقم خورد که انتظارش می‌رفت و علی بیرو بهترین بازیکن آسیایی تاریخ جام‌جهانی شد.

از بین ۶۹۷ هزار و ۱۰۸ شرکت‌کننده، بیرانوند با کسب ۶۸ درصد آرا نفر اول شد و کیسوکه هوندا با ۲۴ درصد کل آرا نفر دوم شد، سامی الجابر عربستانی ۶ درصد رای آورد و پارک‌جی‌سونگ که در منچستریونایتد یک مهره تاثیرگذار بود تنها یک درصد رای آورد که نشان می‌دهد کره‌ای‌ها چندان علاقه‌ای به شرکت در این‌گونه نظرسنجی‌ها ندارند!

بعد از انتخاب این دروازه‌بان در نظرسنجی با او تماس گرفتیم. او به «فرهیختگان» درخصوص انتخابش به‌عنوان بهترین بازیکن تاریخ جام‌جهانی در نظرسنجی AFC گفت: «خیلی خوشحالم که این عنوان به یک بازیکن ایرانی رسید و اگر جای خودم بازیکن دیگری هم کاندیدا بود و پیروز می‌شد، قطعا همین حس و حال را داشتم.»

او ادامه داد: «برایم مهم بود که این عنوان را کسب کنم چراکه این نظرسنجی توسط سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده بود و قطعا نتیجه‌اش ماندگار خواهد بود. من از تمام کسانی که در این نظرسنجی به من رای دادند و موجب این شدند که افتخار دیگری برای کشورمان به دست بیاید، تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم با بازی‌های درخشانم در آینده چه در تیم‌ملی و چه در تیم باشگاهی‌ام، پاسخ محبت آنها را بدهم.»

بیرانوند خاطرنشان کرد: «مطمئن هستم که به غیر از هواداران پرسپولیس که همیشه به من لطف داشتند و در تمامی شرایط من را حمایت کردند، خیلی از نفراتی که پرسپولیسی هم نیستند به‌خاطر نام ایران به من رای داده‌اند و جا دارد به‌خاطر نگاه ملی این نفرات هم از آنها تشکر کنم.»

شماره یک پرسپولیس و تیم‌ملی درخصوص اینکه حتما هدف بعدی‌اش توپ طلای آسیاست، گفت: «این عنوان بیشتر از ۱۰ توپ طلا می‌ارزد. نه اینکه فکر کنید برای من، بلکه ارزش واقعی این عنوان به‌اندازه ۱۰ توپ طلای آسیاست که خوشحالم به من رسید و امیدوارم بتوانم با درخششم در آینده پاسخ محبت مردم کشورم را بدهم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: