کد خبر: ۸۴۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
تعداد بازدید: ۵۳۱
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از آغاز آموزش رسمی دانش‌آموزان ابتدایی در مدرسه «شاد» از اول اردیبهشت خبر داد. او گفت: شبکه شاد اختصاصاً کاربری آموزشی دارد و روی تلفن همراه والدین نصب می‌شود؛ الان آموزش انجام می‌شود اما رسماً از روز اول اردیبهشت در دوره ابتدایی کلاس مدرسه «شاد» را خواهیم داشت.

آغاز آموزش رسمی دبستانی‌ها در مدرسه مجازی «شاد» از اول اردیبهشتبه گزارش خبرداغ، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه «در انتهای الوند» درباره تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و آموزش در این ایام، اظهار کرد: آموزش و پرورش با توجه به مأموریت ذاتی‌اش که تداوم جریان آموزش است، از همان زمان ابتدای بحران کرونا ویروس، مدارس را به خاطر حفظ سلامتی دانش‌آموزان تعطیل کرد و از همان ابتدا هم تلاش کرد که همه امکانات را به کار بگیرد تا آموزش تعطیل نشود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلویزیون آموزشی با همکاری صدا و سیما راه افتاد.

وی با بیان اینکه ظرف یک هفته کارها انجام شد و آموزش تلویزیونی شروع شد، گفت: در جامعه فرهنگی، گنجینه بسیار ارزشمند معلمان پرتلاش و باانگیزه را داریم و زمانی که اعلام کردیم این برنامه را داریم، همکاران ما در شهر تهران در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعدادی از معلمان را که در گروه‌های آموزشی همکاری می‌کردند، هماهنگ کردند و ما جلسه گذاشتیم و ظرف دو روز آماده شدند تا به صورت زنده جلوی دوربین بروند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه معلمان و همکاران صدا و سیما به صورت جهادی وارد کار شدند، گفت: بعد از آن، برای حضور همه همکاران علاقه‌مند، فراخوان دادیم البته به خاطر محدودیت تردد فقط از شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران فراخوان دادیم و مصاحبه‌ای انجام شد و به رغم زمان محدود، از همه معلمان به تناوب استفاده شد.

اکنون بخوانید: 

احداث مسکن فرهنگیان نیازمند همراهی اداره کل راه و شهرسازی است

وی در پاسخ به این پرسش که همه بچه‌ها برای آموزش مجازی تلفن همراه ندارند، چه باید کرد، گفت: معلمان به صورت خودجوش از ابتدا پای کار آمدند یعنی از درِ یخچال خانه برای آموزش استفاده کردند و تلاش‌های ارزشمندی بود اما با توجه به اینکه ضرورت داشت آموزش‌ها منسجم باشد و هم امکان نظارت وجود داشته باشد ضمن اینکه آموزش و پرورش باید به خانواده ها اطمینان دهد که دانش‌آموزان در محیط امن آموزش می‌بینند و کاربری آموزشی دارد؛ بر اساس آن پیگیری‌ها انجام شد که منجر به ایجاد اپلیکیشن شاد شد که شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شبکه شاد اختصاصاً کاربری آموزشی دارد و روی تلفن همراه والدین نصب می‌شود؛ الان آموزش انجام می‌شود اما رسماً از روز اول اردیبهشت در دوره ابتدایی کلاس مدرسه «شاد» را خواهیم داشت.

وی درباره دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: دستورالعملی را با استفاده از تجارب استان‌ها تهیه کردیم و از طریق راهبران آموزشی، درس‌نامه‌ تهیه شده و از طرق مختلف مانند از طریق رادیو و شبکه استانی آموزش ارائه می‌شود.

حکیم‌زاده درباره زمان پایان سال و امتحانات دانش‌آموزان اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط قابل پیش‌بینی نیست، در این خصوص آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست.

وی با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان در اولویت است، صریح کرد: آموزش و پرورش در این مسیر تلاش می‌کند که از تمام راه‌های ممکن، یادگیری محقق شود و دانش‌آموزان نگرانی از بابت ضعف پایه تحصیلی نداشته باشند.

حکیم‌زاده ادامه داد: متناسب با وضعیتی که ممکن است برای ما پیش بیاید، برای زمان‌های مختلف سناریوهای مختلف پیش بینی کردیم تا اجرا کنیم.

وی درباره تداوم آموزش مجازی گفت: بعد از اینکه مدارس باز شد، آموزش مجازی مانا باشد و حتما به عنوان یک یادگیری مکمل از این آموزش استفاده کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از خانواده‌ها خواست با در امر آموزش همکاری کنند تا یادگیری محقق شود.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: