کد خبر: ۸۴۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
تعداد بازدید: ۳۳۶
نظام مرادی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات استان در اجرای تفاهم نامه فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی برای تامین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن، به تشریح مشکلات و چالش های پیش روی این اقدام پرداخت.

احداث مسکن فرهنگیان نیازمند همراهی اداره کل راه و شهرسازی استبه گزارش خبرداغ و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، نظام مرادی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات استان در اجرای تفاهم نامه فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی برای تامین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن، به تشریح مشکلات و چالش های پیش روی این اقدام پرداخت.

وی مسکن را نیاز ضروری هر فرد عنوان کرد و با اشاره به بازنشستگی تعدادی از فرهنگیان استان در هر سال و ورود نیروی انسانی مورد نیاز و ضرورت تامین مسکن پرسنل و رفع دغدغه آنان، افزود: تامین مسکن کارکنان موجب کیفیت بخشی فعالیت ها می شود.

اکنون بخوانید: 

رتبه‌بندی و قانون خدمات با هم باید برای معلمان اعمال شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی در راستای احداث تعداد ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور و سهم استان در این میزان، ادامه داد: در همین راستا با اعلام فراخوان از فرهنگیان واجد شرایط ثبت نام به عمل آمد و اطلاعات آنان برای تکمیل فرم «ج» و طی مراحل قانونی به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال شده است.

مرادی ضمن تشریح مفاد تفاهم نامه، نحوه تامین زمین مورد نیاز برای احداث مسکن فرهنگیان را یکی از موضوعات اساسی عنوان کرد و با اشاره به محدودیت زمین برای ساخت مسکن به ویژه در مرکز استان، یادآور شد: از محل اراضی و املاک مازاد آموزش و پرورش با لحاظ پیش بینی های لازم برای ساخت فضاهای اموزشی مورد نیاز، مقدار ۱۵ هزار و ۲۵ متر مربع زمین در ۶ منطقه استان برای ساخت حدود ۲۴۰ واحد مسکونی شناسایی و در نظر گرفته شده است که با تغییر کاربری در کمسیون ماده ۵ امکان اجرایی دارد.

وی تعداد فرهنگیان ثبت نام کننده در این طرح را پنج هزار و ۷۸۴ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه پیش بینی می شود از این تعداد ۳۵۰۰ تا ۴ هزار نفر واجد شرایط باشند، بیان کرد: برای احداث این تعداد مسکن، نیازمند همکاری اداره کل راه و شهرسازی و تامین زمین از محل اراضی در اختیار این اداره کل هستیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان بازه زمانی اجرای طرح را سه سال عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت آغاز اجرای آن در استان، گفت: باید بر اساس زمان بندی صورت گرفته، احداث مسکن فرهنگیان واجد شرایط شروع و تعهدات عملیاتی شود.
انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: