کد خبر: ۸۴۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۵۰۱۷
از سوی شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد مطرح شد
بحران کرونا پدیده ای بود که در ابتدا همه فکر کردند فقط "قاتل جان"مردم است،اما وقتی این پدیده شناخته و شکافته شد،متوجه شدند"قاتل نان"مردم هم هست!

تحلیلی بر اقتصاد کرونا زده جهان(قسمت نخست)به گزارش سرویس اقتصادی خبرداغ؛ "سید شمس الدین حسینی"، وزیر اسبق اقتصاد و منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفتگویی را در برنامه "راز" شبکه ۴ صدا و سیما در رابطه با اقتصاد در دوره کرونا و پسا کرونا داشته که متن و فیلم قسمت نخست این گفتگو در ادامه می آید.

بحران کرونا پدیده ای بود که در ابتدا همه فکر کردند فقط  "قاتل جان" مردم است، اما وقتی این پدیده شناخته و شکافته شد، متوجه شدند "قاتل نان" مردم هم هست!


در بحران سال ۲۰۰۸ حدود ۳ سال طول کشید تا۵۰ درصد ارزش بازار سرمایه در دنیا از بین برود، اما کرونا در عرض چند هفته حدود۳۰ ‎٪  از بازارهای مالی دنیا را به هم ریخت!


در بحران کرون ابا نوعی پنهانکاری آماری از سوی کشورهای مختلف مواجه هستیم!


اگر در گذشته مطرح میشد که کرونا، چون سلامت مردم را تهدید میکند، یک "تراژدی انسانی" است و در کنارش میگفتید"تراژدی انسانی+چالش اقتصادی"است، امروز [به این رسیده اند] و میگویند "تراژدی انسانی + بحران اقتصادی"است.


در بحران کرونا بحث "چالش اقتصادی" مطرح نیست، بلکه بحث "بحران اقتصادی" است، چرا که تقاضا در بسیاری از بخشها - از جمله؛ گردشگری و حمل و نقل- به سمت صفر گرویده!


همانقدر که ابعاد سلامت، درمان و بهداشتی کرونا جدی گرفته شد،به همان میزان هم باید ابعاد اقتصادی آن جدی گرفته شود

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: