کد خبر: ۸۴۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
تعداد بازدید: ۳۹۲
یک عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: حداقل دستمزد ظلمی است در حق کارگران، از نمایندگان تشکر می‌کنم که این قرارداد ترکمنچای و گلستان چای دوم را امضا نکردند.

از نمایندگان کارگران متشکرم که قرارداد ترکمنچای دوم را امضا نکردند/ حداقل دستمزد ظلمی در حق کارگران استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۶ فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درخصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده با پیشنهاد حذف درصد کلان شهرها، گفت: در بحث مالیات بر ارزش افزوده سهم کلان شهرها ۱۳ درصد، دهیاری‌ها ۳۵ درصد و ۵۲  درصد به شهرداری‌ها داده می‌شود.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: پیگیر هستیم مهاجرت معکوس باشد باید به وضعیت روستاها برسیم؛ ما امروز از افق جهانی در این مورد عقب هستیم.

وی تاکید کرد: امروز سرمایه‌گذاری‌ها در شهرها صورت گرفته است و به همین دلیل روستاها تخلیه شدند، مشخص است در چنین شرایطی حاشیه در کنار شهرها ایجاد می‌شود که مشکلات خودش را دارد.

این عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: انتظار داریم به وضعیت روستاییان، کارگران و کشاورزان رسیدگی شود.

وی ادامه داد: دولت دستمزد کارگران را کم کرده است در فراکسوین ولایی اصولگرایان و کارگری این مورد را پیگیری خواهیم کرد.

قاضی‌پور افزود: عشایر از یاد رفته‌اند در حالی که  ۲۵ درصد مواد پروتئینی توسط عشایر تامین می‌شود. شهرداران کلان شهرها با جا‌به‌جایی فضاهای سبز و تراکم‌فروشی درآمد دارند، اما روستاها چه دارند؟ پیشنهاد حذف ۱۳  درصد کلان شهرها و درصدبندی ۵۲ درصد کل شهرها و ۴۲ درصد روستاها را دارم.

وی خطاب به عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را بر عهده دارد، گفت: آقای مصری شما عضو فراکسیون کارگری مجلس هستید؛ حداقل دستمزد ظلمی در حق کارگران است، از نمایندگان کارگران تشکر می‌کنم که این قرار داد ترکمنچای و گلستان چای دوم را امضا نکردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
0
بدون جلب رضایت کارگران این شورا شورای خالی کاراست نه شورای عالی کار.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: